بهره‌گیری از تجربیات ملی و جهانی در کنترل آسیب‌های اجتماعی حائز اهمیت است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت:استفاده از تجربیات ملی و جهانی را در کنترل و کاهش آسیب‌ها و هدایت و راهبری برنامه‌های تربیتی حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، اکبر منتظر شامگاه امروز _یکشنبه پنجم آذر_ در جمع منتخبین و مدرسین استانی درس تفکر و سبک زندگی و برگزیدگان جشنواره تجارب برتر تربیتی و مشاوره‌ای در محل مرکز رفاهی فرهنگیان استان اظهار کرد: استفاده از تجربیات ملی و جهانی را در کنترل و کاهش آسیب‌ها و هدایت و راهبری برنامه‌های تربیتی حائز اهمیت بوده و مربیان و مشاوران مدرسه می‌توانند تجربیات اثربخش خود را در حوزه پیشگیری‌های نوین از اعتیاد در نوجوانان و جوانان در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز قرار دهند.

مشاور استاندار در امر مبارزه با مواد مخدر با ارائه گزارشی از روند شیوع و نیز مبارزه با مواد مخدر در جامعه، قشر نوجوان و جوان را به دلیل ویژگی‌های رشدی و اجتماعی از گروه‌های هدف اصلی در امر مبارزه با مواد مخدر توصیف کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های مشترک آموزش و پرورش و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در این راستا مورد تاکید است.

منتظر تصریح کرد: برنامه‌های مبارزه با اعتیاد در مدارس جزو ماندگارترین و اثربخش‌ترین اقدامات فرهنگی بوده و استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و معلمان در توسعه اقدامات پیشگیرانه، اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی از اولویت‌های کاری کمیته فرهنگی پیشگیری استان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: اختلال مصرف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها یکی از تهدیدهای جدی برای آینده هر کشوری بوده و از این رو ما در پی ایجاد ساز و کارهایی هستیم تا از طریق برنامه‌ریزی و اقدامات هماهنگ و منسجم نسبت به مهار این تهدید، گام مهمی با همکاری اداره آموزش و پرورش برداریم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: مهمترین اولویت حال حاضر مجموعه تعلیم و تربیت استان اجرای طرح‌های اثربخش فرهنگی تربیتی در راستای تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی است و بر این اساس آموزش و پرورش استان با استفاده از ظرفیت مربیان توانمند تربیتی برنامه‌های گسترده‌ای در حوزه تربیتی در دستور کار خود دارد.

غفور حضوری با تاکید بر ضرورت توجه به امر هویت بخشی، تقویت ایمان و باورهای دینی، امید آفرینی، ایجاد نشاط و خردورزی و خود مراقبتی در دانش آموزان خاطرنشان کرد: امروز دشمنان انقلاب مهمترین هدف خود را تحت تأثیر قرار دادن ذهن نوجوان و جوانان ما قرار داده‌اند. بر این اساس آموزش و پرورش و در رأس آنها مدارس به عنوان طلایه داران عرصه جهاد فرهنگی در کشور نقش مهمی در مصون سازی دانش آموزان در برابر هجمه‌های فرهنگی دانش آموزان ایفا می‌کند.

حضوری ادامه داد: تربیت دانش آموزانی در تراز ارزش‌های انقلاب و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک اولویت فراگیر و راهبری در مجموعه تعلیم و تربیت استان قرار دارد و البته نقش اصلی در محقق شدن این مهم را مربیان پرورشی و تربیتی ایفا می‌کنند و بر این اساس معاونت پرورشی و فرهنگی استان از همه ظرفیت‌های خود برای توانمندسازی و تقویت این حوزه استفاده می‌کند.

حجت الاسلام موسوی مسئول عقیدتی و سیاسی فرماندهی انتظامی استان هم با اشاره به نقش تحکیم بنیان خانواده در کنار سبک زندگی ایرانی و اسلامی در تقویت ارزش‌های اخلاقی و آرامش روانی جامعه، از دبیران تفکر و سبک زندگی خواست که نهایت اهتمام خود را در این راستا به کار گیرند.

در پایان از ۲۴ نفر برگزیده استانی یازدهمین دوره تجارب برتر تربیتی، مشاوره‌ای و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی استان، ۱۰ نفر از سرگروه‌های کیفیت بخشی فعالیت‌های تربیتی مدارس و ۱۲ نفر از برگزیدگان جشنواره‌های الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد

کد خبر 707344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.