ورود دادستان نمین به بررسی وضعیت تصفیه پساب‌ صنایع

دادستان شهرستان نمین با حضور میدانی در شهرک صنعتی، از تعقیب قضایی هرگونه نارسایی احتمالی در دفع پساب کارخانجات و تصفیه فاضلاب صنایع خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا حسن شاهی _شامگاه یکشنبه پنجم آذر_ در بازدید از کارخانجات شهرک صنعتی شماره دو شهرستان نمین، اظهار کرد: مدیریت پساب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و با سلامت و امنیت مردم و محیط زیست در ارتباط است.

وی در ادامه با اشاره به مدیریت پساب کارخانجات و تصفیه فاضلاب صنایع و ارتباط موضوع با محیط زیست و سلامت و امنیت مردم، افزود: در بین زنجیره‌های صنعتی، فاضلاب‌های نساجی و رنگرزی در لیست بزرگترین و پیچیده‌ترین زنجیره‌ها قرار دارند.

وی اظهار داشت: پارامترهای کیفی این فاضلاب‌ها پیچیده هستند و اگر روال تصفیه فاضلاب صنایع نساجی به درستی صورت نگیرد ورود فاضلاب به محیط زیست بسیار خطرناک است.

وی با تشریح وظیفه مدعی‌العموم در صیانت از حقوق عامه، گفت: در کنار حمایت از صنایع و کمک به تولید، جلوگیری از تجاوز به محیط زیست و هرگونه آلودگی هم از رسالت‌های خطیر دادستانی است و دراین راستا هرگونه نارسایی، مورد تعقیب کیفری خواهد بود.

دادستان نمین با تاکید بر رعایت استانداردهای خروجی فاضلاب صنایع، دستورات لازم را جهت رفع نواقص احصا شده در بازدید از کارخانجات شهرک صنعتی شماره دو صادر کرد.

کد خبر 707339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.