گزارش وزیر نفت از وضعیت تامین انرژی در کشور

وزیر نفت در جلسه رصد شرایط اقتصادی، از وضعیت تامین انرژی در کشور و تدابیر و اقدامات دولت برای مدیریت ناترازی‌های به‌جا مانده از قبل گزارشی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه رصد شرایط اقتصادی کشور صبح امروز _ یکشنبه پنجم آذرماه_ با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی و اعضای تیم اقتصادی دولت برگزار شد.

در این جلسه جواد اوجی وزیر نفت با توجه به ورود به فصل سرما گزارشی از شرایط انرژی ارائه کرد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال قبل ۳۰ میلیون متر مکعب بیشتر گاز تولید خواهد شد، تاکید کرد: با وجود بهبود شرایط تولید اما به دلیل کم‌کاری‌های گذشته همچنان با ناترازی در این عرصه مواجه هستیم و موضوع صرفه‌جویی در مصرف همچنان در دستور کار وزارت نفت قرار دارد.

اوجی با اعلام ضرورت صرفه‌جویی همه مراکز و خانواده‌ها و اصلاح موتورخانه‌های پرمصرف افزود: این آمادگی وجود دارد تا طبق روال سال قبل، موتورخانه‌های تمام مجتمع‌های مسکونی، به منظور کاهش مصرف انرژی به صورت رایگان بهینه‌سازی شوند.

وزیر نفت درباره تدابیر در نظر گرفته شده برای شرایط ناترازی گازی هم گفت: در این شرایط اولویت تأمین سوخت برای مصارف خانگی است و در صورت نیاز برای صنایع و نیروگاه‌ها سبد سوختی جایگزین در نظر گرفته شده است.

اوجی تلاش برای افزایش بیشتر تولید و اصلاح الگوی مصرف را دو راهکار عملی برای پیشگیری از ناترازی دانست و افزود: افزایش تولید امسال در صنعت نفت نتیجه سرمایه‌گذاری‌های دو سال اخیر دولت در میدان پارس جنوبی، فشارافزایی و توسعه برخی میادین بوده است.

کد خبر 707322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.