مدیریت رواناب‌های رودخانه لار تنش آبی مناطق بحران را حل خواهد کرد

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با مدیریت و برنامه‌ریزی کنترل رواناب در مناطق بحرانی دچار تنش کم آبی، بخشی از نیاز مردم تامین خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل محیط زیست سیستان و بلوچستان، محمدرضا علیمرادی در بازدید از مسیر سیلاب و روان آب ناشی از بارش نزولات آسمانی اخیر زاهدان اظهار کرد: سالیانه شاهد هدر رفت میلیون‌ها متر مکعب رواناب ناشی از بارش نزولات آسمانی در زاهدان از طریق رودخانه لار به سمت کشور پاکستان هستیم.

وی ادامه داد: جاری شدن سیل و رواناب برای سیستان و بلوچستان که با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند یک فرصت محسوب می‌شود که با مدیریت و برنامه‌ریزی کنترل رواناب در مناطق بحرانی دچار تنش کن آبی، بخشی از نیاز مردم تأمین خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: هدر رفت میلیون‌ها مترمکعب آب باران در مسیر رودخانه لار نعمتی است که در سو مدیریت به راحتی از دست می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد چند بند خاکی و بتنی استاندارد ذخیره‌ای و تغذیه‌ای منابع آب‌های زیرزمینی می‌توان بخشی از این آب را مهار کرد و در بخش کشاورزی حاشیه شهر زاهدان و فضای سبز شهری مورد استفاده قرار داد.

کد خبر 707261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.