آمادگی شهرداری یزد برای خرید باغ‌های شهر

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهرداری یزد برای خریداری باغ‌های شهر آمادگی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر یزد، فاطمه زارع با اشاره به تشکیل کارگروه صیانت از باغ‌ها اظهار کرد: مهم‌ترین برنامه خریداری باغ‌ها در راستای جلوگیری از تخریب یا واگذاری زمین جایگزین به باغداران و ایجاد منابع آبی مورد نیاز برای آبیاری آن‌ها است.

وی افزود: بسیاری از باغ‌های محلاتی همچون حسن‌آباد، خیرآباد و نعیم‌آباد جزو محلات حاصلخیز و باغ‌خیز شهر یزد بودند که متأسفانه در حال از بین رفتن هستند زیرا هم آبی برای آبیاری وجود ندارد و هم برخی به جای خرید زمین‌های گران‌قیمت برای ساخت خانه از زمین باغ‌های خود استفاده می‌کنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: اگر مالک باغی به دلیل نداشتن آب دچار مشکل شده است، می‌تواند باغ را به شهرداری بفروشد، چراکه شهرداری این ظرفیت را دارد که باغ را خریداری کند یا زمین جایگزین به مالک باغ واگذار کند.

زارع تاکید کرد: وضعیت جریمه قطع درختان در یزد در مقایسه با دیگر استان‌ها، بسیار پایین است و در پی آن هستیم که جریمه این عمل را افزایش دهیم تا کسی نتواند به خاطر منافع خود، دست به قطع درختان ببرد.

کد خبر 707252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.