آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش موثری در رفع بیکاری دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: امروز سازمان فنی و حرفه‌ای جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و می‌تواند در توانمندسازی، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال نقش مؤثری را ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، عبدالله رشیدی‌پور امروز _یکشنبه پنجم آذر_ در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان که در شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: سفر رئیس‌جمهور در آبان سال جاری به استان کردستان منشأ خیر و برکت بسیاری برای این استان شد و شاهد تحولات خوبی در استان بودیم.

وی افزود: استقبال پرشور مردم از رئیس‌جمهور در یازدهم آبان سال جاری نشان داد که مردم استان پای نظام ایستادند و به نظام و دولت علاقه‌مند هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان با بیان اینکه امروز سیاست و عملکرد مسئولان ارشد استان نیز بر پیگیری کارهای عقب مانده است، گفت: استان کردستان روی ریل توسعه قرار گرفته است و در آینده شاهد اتفاقات خوبی در استان خواهیم بود.

رشیدی‌پور تصریح کرد: امروز سازمان فنی و حرفه‌ای جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و در توانمندسازی، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال نقش مؤثری را ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: استان کردستان دارای نیروی انسانی توانمندی است که سازمان فنی و حرفه‌ای با اتخاذ ایده‌های جدید می‌تواند به این استان در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان کمک کند.

تاکید ویژه دین اسلام به کار و تلاش

ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج نیز اظهار کرد: دین اسلام به همان اندازه که به واجبات و فرایض دینی تاکید کرده، به همان اندازه نیز به کار و تلاش اهمیت داده است.

وی با اشاره به اهمیت علم‌آموزی در جامعه اسلامی نیز افزود: ظرفیت‌های بسیاری در استان کردستان وجود دارد که باید از آنها در راستای توسعه استان بهره برد.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: شایسته‌سالاری مدیران زمانی تحقق پیدا می‌کند که در خدمت مردم باشند که انجام مشورت و رعایت عدالت و مساوات می‌تواند موجب پیشرفت جامعه شود.

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش موثری در رفع بیکاری دارد

تکمیل ساختمان فنی و حرفه‌ای سقز در دست اقدام است

فردین وکیلی، مدیرکل سابق آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: در سفر رئیس‌جمهور اعتبارات خوبی به فنی و حرفه‌ای استان اختصاص یافت که از این محل برنامه‌ها و پروژه‌های عقب‌مانده دنبال خواهد شد.

وی افزود: یکی از این پروژه‌ها، ساختمان فنی‌وحرفه‌ای شهرستان سقز است که با پیشرفت ۶۰ درصدی چندین سال متوقف بوده است، اما با اختصاص اعتبارات جدید امیدواریم هرچه زودتر به پایان برسد.

مدیرکل سابق فنی‌و حرفه‌ای کردستان با اشاره به تجهیز و راه‌اندازی کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای نیز در استان گفت: سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲۰ آموزشگاه در استان کردستان وجود داشت که امروز بیش از ۷۰۰ مجوز آموزشگاه در استان صادر شده است.

وکیلی با اشاره به جذب اعتبارات تبصره ۱۶ در این اداره کل خاطرنشان کرد: از ۳۶ میلیارد تومان اعتبار مصوب، توانستیم ۲۲ میلیارد تومان را جذب کنیم.

تربیت نیروی کار بر اساس نیاز بازار کار استان کردستان

سیدعلی علوی، مدیرکل جدید آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای نقش مؤثری در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در جامعه دارد.

وی خاطرنشان کرد: نیازسنجی بازار کار استان و تربیت نیروی کار در این راستا و توسعه دیپلماسی مهارت و مراودات با اقلیم کردستان عراق از جمله برنامه‌هایی است که در فنی و حرفه‌ای استان کردستان دنبال خواهد شد.

کد خبر 707228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.