شاخص بورس امروز ۵ آذر / رشد ۴ هزار واحدی

بازار امروز بهتر از روزهای گذشته بود با اینکه رشد چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی را به ثبت رساند و به سطح دو میلیون و ۲۴ هزار واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازار امروز بهتر از روزهای گذشته بود با اینکه رشد چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی را به ثبت رساند و به سطح دو میلیون و ۲۴ هزار واحد رسید. ارزش معاملات بازار برابر با چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود و در بعد ارزش معاملات شاهد تغییراتی نبودیم به نحوی که بازار وضعیتی مانند روز گذشته را در پیش گرفت.

با وجود آنکه پیش بینی می‌شد با خبر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت‌های سرمایه گذاری این گروه مورد استقبال باشند، اما گروه‌های دیگر مورد توجه بودند به طور مثال در گروه محصولات غذایی نمادهای «غنوش»، «غشهد»، رشد خوبی داشتند در گروه خدمات ارتباطی در یک اتفاق جالب «اخابر» هفت درصد رشد کرد، در گروه حمل و نقلی «حفارس» رشد پنج درصدی داشت و پر حجم معامله شد، گروه خودرویی نیز متعادل به سمت مثبت بود اما گروه ساختمانی پر فشار و پر فروش بود.

امروز صندوق‌های سرمایه گذاری درآمد ثابت حجم کمتری را نسبت به روز گذشته ثبت کردند، در بازار بورس امروز نمادهای «اخابر»، «نوری»، «کگل»، «شستا»، «حکشتی» و «شپدیس» بیشترین تأثیر مثبت و «فولاد» بیشترین تأثیر منفی را داشت.

در بازار فرابورس امروز شاهد رشد ۵۹ واحدی بودیم، ارزش معاملات برابر با سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی بود و حجم معاملات برابر با سه میلیارد و ۹۲۱ میلیون برگه سهم بود، در بازار فرابورس نمادهای «انتخاب»، «اریا»، «هرمز»، «بپاس»، «مادیرا» و «کگهر» بیشترین تأثیر مثبت را داشتند و «فصبا» بیشترین تأثیر منفی.

در بازار بورس امروز ۲۴۸ نماد مثبت و ۱۶۱ نماد منفی بودند در بازار فرابورس نیز ۱۹۷ نماد مثبت و ۱۲۷ نماد منفی بودند.

تدوین اساس‌نامه جدید بانک‌ها

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در حال تدوین اساسنامه بانک‌های تجاری، قرض‌الحسنه و توسعه‌ای در بانک مرکزی هستیم. بانکداری توسعه‌ای فعلی در کشور اصلاً کار بانک توسعه‌ای را انجام نمی‌دهند. نرخ سود تسهیلات بانک‌های قرض الحسنه باید پایین باشد چون مردم به دلیل نیاز ضروری سراغ این وام می‌آیند نه برای کارهای تجاری. برای بانک‌های ملی و سپه اساسنامه بانکداری جامع تدوین خواهیم کرد؛ ملی و سپه شعب زیادی دارند و در تمام ایران گسترده هستند و می‌توانند نیازهای مردم را پوشش دهند.

این اساسنامه باید منتشر شود و پس از بررسی بندها و تبصره‌های ان می‌توان براورد کرد که چه تأثیری بر روی گروه بانکی خواهد داشت.

رشد ۱۱ درصدی تولید سیمان با همکاری صمت و نیرو

وزیر نیرو می‌گوید: تابستان امسال با همکاری دوجانبه وزارت نیرو و صنعت سیمان شاهد رشد ۱۱ درصدی تولید سیمان و حداکثر شدن ظرفیت کلینکر کارخانجات سیمان شدیم.

محرابیان معتقد است نرخ‌هایی که صنایع در خرید برق دارند به گونه‌ای است که سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه‌ها از سوددهی قابل توجهی بوده و بعضاً از سود تولیدات معمول این کارخانجات نیز بیشتر است.

در چند یادداشت اقدام به بررسی شرکت‌های صنعت سیمانی کردیم این شرکت‌ها در حال حاضر از وضعیت خوبی برخوردار هستند نسبت پی بر ای آنها نیز جذاب است.

قشیر و تجدید ارزیابی

زمین‌های شرکت مورد تجدید ارزیابی قرار گرفت و در دوره ۶ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ مازاد تجدید ارزیابی به مبلغ ۵۰۶,۱۱۰ میلیون ریال ایجاد و به مانده ابتدای دوره زمین‌های مذکور اضافه شده است. همچنین صورت وضعیت مالی منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ تجدید ارائه شده است و تا زمان اخذ مجوزات لازم مبنی بر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی زمین‌های شرکت مبلغ مذکور در حساب تجدید ارزیابی زمین‌ها نگهداری می‌شود.

تغییرات بازار

شاخص بورس امروز ۵ آذر / رشد ۴ هزار واحدی

نقشه بازار

شاخص بورس امروز ۵ آذر / رشد ۴ هزار واحدی

کد خبر 707224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.