فرهنگ بسیج دشمنان را وادار به گفت‌وگو کرده است

فرمانده سپاه استان قزوین گفت: دایره فرهنگ بسیج، دشمنان را وادار به گفت‌وگو با نظام جمهوری اسلامی کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، سردار رستمعلی رفیعی‌آتانی ظهر امروز _ یکشنبه پنجم آذر_ در همایش بزرگداشت هفته بسیج اداره‌کل آموزش و پرورش که در سالن اجتماعات کوثر برگزار شد، اظهار کرد: اگر بسیج در دوران ائمه اطهار بود، هرگز سر حسین بن علی (ع) روی نیزه نمی‌رفت.

وی با اشاره به دستاوردهای بسیج در چهار دهه اخیر افزود: وقتی بسیج وارد میدان جنگ تحمیلی شد، مردم ما همه زیبایی‌ها و ارزش‌هایشان را داشتند و بسیج عصاره همه این زیبایی‌ها بود. در حوزه بیان دستاوردهای بسیج بیشتر به تک‌تیراندازی‌ها و عناصر سازمان رزم بسیج می‌پردازیم، اما همه بسیج این نیست.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الامر (عج) با بیان اینکه مردم ظرفیت‌های ناشناخته زیادی در دوران دفاع مقدس داشتند، تصریح کرد: بسیج تبدیل به ظرفیت شناخته‌شده مردم در صحنه عملیات و جنگ شد و در همه سطوح بالای جنگ نقش‌آفرینی کرد و این ظرفیت را به رخ دشمنان کشید.

سردار آتانی ادامه داد: امروز به برکت تفکر بسیجی دشمنان به ما نمی‌گویند که فلان دانش را به شما نمی‌دهیم، بلکه می‌گویند مقداری سرعت پیشرفتتان را کم کنید و این دایره فرهنگ بسیج است که دشمنان را وادار به گفت‌وگو با نظام جمهوری اسلامی کرده است.

وی اضافه کرد: تا دیروز دشمنان بر سر نداشته‌ها ما را تحقیر می‌کردند، اما وقتی فرهنگ بسیجی رایج شد، امروز بر سر داشته‌هایمان با ما گفت‌وگو و دعوا می‌کنند، بنابراین با فرهنگ بسیجی به خودباوری رسیدیم، تفاوتی هم ندارد که جوان ما عضو پایگاه باشد و کارت بسیجی داشته باشد یا نداشته باشد.

فرمانده سپاه استان قزوین با بیان اینکه هر کس که در این فرهنگ زندگی می‌کند، بسیجی است، گفت: در واقع بسیج به عمل است و به شناسنامه نیست. امروز همه معلمان در جغرافیای باور و معنوی بسیج قرار دارند و بنابراین معلم بسیجی هستند.

سردار آتانی در ادامه سخنانش با بیان اینکه فرهنگ بسیجی از مرزهای این کشور عبور کرده است، تاکید کرد: آمریکایی‌ها و دستگاه استکبار جهانی از این اندیشه و فرهنگ هراس دارند که ربطی هم به جنگ امروز غزه ندارد. دستاورد بزرگ فرهنگ بسیج در اندیشه، باور و فکر همه مردم دنیا تکثیر شده است.

بسیجیان بنیه علمی و بصیرتی خود را تقویت کنند

نقی سیاهکالی‌مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این همایش ضمن تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، گفت: این شهدا ستارگان درخشان و به یادماندنی استان هستند که در نظام تعلیم و تربیت می‌درخشند.

وی افزود: حضور بیش از ۵۵۰ هزار دانش‌آموز در عرصه دفاع مقدس و تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و ۵۸۰۰ شهید فرهنگی به انقلاب اسلامی سنجه خوبی برای کسانی است که می‌خواهند عملکرد نظام تعلیم و تربیت را مورد بررسی قرار دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: دشمن امروز در پی دین‌زدایی و اخلاق‌زدایی در جامعه به ویژه بین بانوان است؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین وظایف امروز ما مبارزه با این برنامه دشمن است.

سیاهکالی‌مرادی تصریح کرد: برای مبارزه با برنامه‌های دشمنان لازم است بسیجیان خود را از لحاظ بنیه علمی، تفکر و بصیرت تقویت کنند.

وی خطاب به معلمان بسیجی تاکید کرد: اگر امروز می‌خواهید دانش‌آموزان در سبد انقلاب بمانند، باید به اصل و شیوه محبت‌ورزی توجه کنند؛ تندخویی و خشونت رهاوردی جز پیاده‌سازی دانش‌آموزان از قطار انقلاب نخواهد داشت.

کد خبر 707214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.