وضعیت قرمز آلودگی هوا در قزوین و الوند

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از ایجاد وضعیت قرمز آلودگی هوا در شهرهای قزوین و الوند خبر داد و گفت: در حال حاضر شاخص آلایندگی هوا در شهر قزوین روی ۱۶۲ و در شهر الوند روی عدد ۱۵۵ پی‌پی‌ام قرار گرفته که به معنای وضعیت ناسالم هوا برای همه افراد و گروه‌ها است.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از ایجاد وضعیت قرمز آلودگی هوا در شهرهای صنعتی قزوین و الوند خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر شاخص آلایندگی هوا در شهر قزوین در عدد ۱۶۲ و در شهر الوند در عدد ۱۵۵ پی‌پی‌ام قرار گرفته که به معنای وضعیت ناسالم هوا برای همه افراد و گروه‌ها است.

وی افزود: در حال حاضر سامانه پایش کیفی هوا عدد خاصی را برای شهرستان آبیک نشان نمی‌دهد، اما با توجه به پایداری جو و انباشت ذرات آلاینده جوی احتمالاً هوای این شهرستان هم در وضعیت آلودگی هوای قرمز قرار گرفته است.

عضو ستاد فرماندهی و هماهنگی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به تمهیدات لازم برای پیشگیری از آسیب‌های جسمی و تنفسی خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

شیخ‌الملوکی با بیان اینکه از بعدازظهر امروز با گذر امواج تراز میانی جو شاهد افزایش ابر خواهیم بود، گفت: بر این اساس در پاره‌ای از مناطق رگبار و رعدوبرق پراکنده پیش‌بینی می‌شود و برای فردا هم پدیده غالب، وزش بادهای غربی و جنوب‌غربی خواهد بود که در بخش‌های غربی استان قزوین نسبتاً شدید تا شدید خواهد بود.

وی ادامه داد: انتظار داریم از عصر امروز به مرور از حجم آلایندگی هوا کاسته شود و شرایط هوا به سمت وضعیت نارنجی و در نهایت زرد برود، اما اینکه به وضعیت سبز و هوای پاک برسیم، با توجه به مصرف بالای سوخت فسیلی از جمله بنزین و گازوئیل، دور از دسترس خواهد بود.

کد خبر 707210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.