درخواست جذب ۱۹۴۵ ماما در برنامه سلامت خانواده

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت از جذب ۳۵۰ ماما در ۹۳ شهر منتخب برنامه سلامت خانواده خبر داد و گفت: جذب ۱۹۴۵ مامای دیگر در برنامه سلامت خانواده درخواست شده است تا میزان ارائه خدمات بارداری و دسترسی مادران به این خدمات افزایش چشمگیری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، محسن بارونی اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات به مادران باردار و شیرده و زنان واجد شرایط باروری در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر، اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

وی افزود: از جمله این اقدامات جذب ۳۵۰ ماما در ۹۳ شهر منتخب برنامه سلامت خانواده از طریق ایجاد ظرفیت به‌کارگیری یک ماما مراقب به ازای هر ۱۵۰۰ نفر جمعیت است.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت ادامه داد: طی مکاتبه با رئیس‌جمهور، مجوز استخدام ۱۹۴۵ ماما در برنامه سلامت خانواده درخواست شده است که با جذب این تعداد، میزان ارائه خدمات بارداری و دسترسی مادران به این خدمات افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت کاری ماماهای برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی از طریق مشارکت نمایندگان ماماهای دانشگاه‌های علوم پزشکی از دیگر برنامه‌های در دست اقدام معاونت بهداشت وزارت بهداشت در راستای ارتقای خدمات مامایی است.

کد خبر 707144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.