طرح نیروی انسانی مامایی الزامی و سهمیه استخدام ۶۰۰ ماما لحاظ شد

رئیس اداره مامایی معاونت درمان وزارت بهداشت در تشریح اقدامات انجام گرفته جهت تقویت جایگاه ماما در نظام سلامت گفت: طرح نیروی انسانی مامایی از سال ۱۴۰۲ جهت اجرایی کردن ماده ۴۹ قانون جوانی جمعیت الزامی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وبدا، فرح بابایی با بیان اینکه بخش زایمان مشمول تعرفه گذاری خدمات پرستاری شد، اظهار کرد: پس از ابلاغ تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در سال گذشته، پیگیری جهت تعرفه‌گذاری خدمات همکاران ماما در بخش‌های مرتبط سلامت مادر و نوزاد صورت پذیرفت و در نهایت طی مصوبه هیئت وزیران ابلاغ شد.

وی افزود: در راستای افزایش دسترسی مادران باردار به خدمات سلامت و با توجه به در دسترس بودن همکاران ماما در تمام نقاط کشور و به منظور اجرایی شدن ماده ۴۵ قانون جوانی جمعیت، پوشش بیمه‌ای خدمات ماما در دوران بارداری و غیر بارداری سال ۱۴۰۱ مصوب و ابلاغ شده است که توسط بیشتر بیمه‌ها اجرا می‌شود و پوشش بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی نیز در دست انجام است.

رئیس اداره مامایی معاونت درمان وزارت بهداشت در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه ماده ۴۹ قانون جوانی جمعیت (یک مادر به دو ماما) گفت: برآورد نیروی انسانی ماما مورد نیاز جهت ارائه خدمات به مادران باردار در بخش‌های زایمانی صورت گرفت و از این رو سهمیه استخدام ۶۰۰ ماما در حوزه درمان در آزمون استخدامی وزارت بهداشت در نظر گرفته و طرح نیروی انسانی مامایی از سال ۱۴۰۲ جهت اجرایی کردن ماده ۴۹ قانون جوانی جمعیت الزامی شد.

وی ادامه داد: دوره‌های ارتقای توانمندی گروه مامایی جهت ارائه خدمات با کیفیت به زنان و ترویج فرهنگ فرزندآوری به صورت پیوسته برگزار می‌شود.

بابایی با اشاره به برنامه‌های در حال اجرا برای تقویت جایگاه مامایی، خاطرنشان کرد: افزایش ضریب سختی شرایط محیط کار حرفه مامایی، افزایش ضریب حرفه مامایی در مشاغل سخت و زیان‌آور، تبیین و تقویت جایگاه مامای خانواده در برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع، تقویت نقش ماما در تیم زایمان در کنار دیگر ذی‌نفعان، تبیین و تقویت جایگاه ماما در اجرایی‌سازی قانون جوانی جمعیت و فرهنگ‌سازی فرزندآوری و هماهنگی با حوزه معاونت آموزشی در راستای تقویت آموزش دانشجویان مامایی با رویکرد ارتقای کار تیمی در آموزش، بخشی از این اقدامات است.

کد خبر 707142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.