تداوم حمایت از فرزندان شاهد و تناسب با نیازها ضرورت دارد

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه پوشش و کمک به فرزندان ایثارگر را منوط به نیازمندی آن‌ها دانست و گفت: باید تقسیم‌بندی وجود داشته باشد و افرادی که واقعاً نیاز دارند، باید تحت پوشش بنیاد شهید باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار مدیر کل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به شرایط زی‌طلبگی و کم معونه بودن طلاب اظهار کرد: روحانیت و طلاب علوم دینی به اندک راضی هستند و بیشتر طلبه‌ها اینگونه هستند و این نشان‌دهنده روحیه دینی است.

وی همچنین تأخیر در هدایت و جذب فرزندان شاهد و ایثارگر به سمت تحصیل در حوزه‌های علمیه را جایز ندانست و افزود: متأسفانه از زمان و مقطعی که باید کاری برای جذب فرزندان ایثارگر به سمت حوزه‌های علمیه انجام می‌دادیم گذشته و فرزندان ایثارگران دوران دفاع مقدس اکنون از زمان حضور در حوزه‌ها عبور کرده‌اند.

امام جمعه اصفهان کمک به فرزندان ایثارگر را منوط به نیازمندی آنها دانست و ادامه داد: باید تقسیم بندی وجود داشته باشد و افرادی که واقعاً نیاز دارند تحت پوشش بنیاد شهید قرار گیرند.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر موضوع تحصیل فرزندان ایثارگر در حوزه‌های علمیه تصریح کرد: البته آن زمان که می‌توانستیم فرزندان ایثارگر دوران دفاع مقدس را به طرف طلبگی سوق دهیم، گذشته است و قانون حوزه نیز بالای ۲۵ سال را برای طلبگی قبول نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در روایت است که می‌فرمایند: «الْکَمَالُ‏ کُلُ‏ الْکَمَالِ‏ التَّفَقُّهُ‏ فِی الدِّینِ وَ الصَّبْرُ عَلَی النَّائِبَةِ وَ تَقْدِیرُ الْمَعِیشَةِ» یعنی کمال انسان و بالاترین کمال او، عالم شدن در دین و صبر در بلا و اندازه‌گیری در زندگی است، بنابراین شخصیت انسان با چند مسئله نشان داده می‌شود که یکی از آنها تقدیر المعیشه و دیگری فهم دینی و تحمل داشتن در سختی‌ها است.

مسعود احمدی‌نیا، مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان نیز در ابتدای این دیدار برخی از مسائل و دغدغه‌های این مجموعه را در خصوص فرزندان ایثارگر و جانباز در بحث آموزش مطرح کرد و گفت: آمار در اصفهان نشان می‌دهد ۱۰ درصد ایثارگران کشور در این استان حضور دارند و نزدیک به ۱۸ هزار دانشجو در استان تحصیل می‌کنند که متأسفانه این حضور در حوزه‌های علمیه بسیار کم‌رنگ است.

کد خبر 707119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.