بهترین ساعات ترک منزل برای افراد مبتلا به آسم / از قرارگیری در معرض هوای سرد خودداری کنید

فوق تخصص آسم، آلرژی و بیماری‌های سیستم ایمنی گفت: از ساعات ۱۰ یا ۱۱ صبح تا ۱۶ یا ۱۷ بعدازظهر زمانی است که کمترین ریزش گرده‌ها اتفاق می‌افتد و افراد مبتلا به آسم در طول ساعات ذکر شده می‌توانند به فعالیت‌های خارج از منزل بپردازند.

رامین قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه آسم، نوعی بیماری التهابی مزمن راه‌های هوایی است، اظهار کرد: بروز بیماری آسم به عوامل محیطی و ژنتیکی وابسته است و عفونت‌های ویروسی از عوامل تشدیدکننده حملات این بیماری است.

وی افزود: سرفه، تنگی نفس، خس‌خس سینه، فشردگی و احساس درد در قفسه سینه از علائمی است که افراد درگیر با بیماری آسم با آن مواجه هستند و در صورت شدیدتر بودن بیماری در افراد، کبودی انگشت‌ها و لب‌ها نیز دیده می‌شود.

فوق تخصص آسم، آلرژی و بیماری‌های سیستم ایمنی با اشاره به اینکه در صورت تجربه حملات شدید، فرد مبتلا به آسم ممکن است نیازمند مداخله اورژانس باشد، تصریح کرد: افزون بر تأثیر ارث و ژنتیک در بروز این بیماری، عوامل محیطی از جمله گل و گیاه، گرده گیاهان و درختان و آلاینده‌های محیطی در بروز حملات آسم تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به عوامل محیطی مذکور، افراد درگیر با این بیماری در مقاطع مشخصی از سال دچار تشدید بیماری می‌شوند، ادامه داد: آلاینده‌های محیطی معضلی جدی است که سلامت تمام افراد را تهدید می‌کند و بر تمام سیستم‌های بدن از جمله سیستم تنفسی، تأثیرات مضر و مخربی دارد.

بیشترین میزان تشدید حملات آسم در فصل بهار و اردیبهشت است

قاسمی گفت: در واقع بیماری آسم، یک بیماری التهابی برگشت‌پذیر به‌شمار می‌رود و بیمار در صورت استفاده از دارو و پشت سر گذاشتن مقاطع زمانی سال که منجر به تشدید بیماری وی می‌شود، به شرایط نرمال بازمی‌گردد، اما همچنان امکان تجربه حملات آسم برای او وجود دارد.

وی با تاکید بر لزوم کنترل عوامل محیطی تأثیرگذار بر تشدید حملات آسم اضافه کرد: به‌طور معمول، اوایل صبح و اواخر شب، گرده‌افشانی درختان بیشتر است و از ساعات ۱۰ یا ۱۱ صبح تا ۱۶ یا ۱۷ بعدازظهر زمانی است که کمترین ریزش گرده‌ها اتفاق می‌افتد و افراد مبتلا به این بیماری در طول ساعات ذکر شده می‌توانند به فعالیت‌های خارج از منزل بپردازند.

فوق تخصص آسم، آلرژی و بیماری‌های سیستم ایمنی با اشاره به تأثیر هوای سرد در تشدید بیماری آسم، خاطرنشان کرد: افراد درگیر با این بیماری هنگام قرار گرفتن در معرض سرمای هوا باید از پوششی مناسب برای مجاری تنفسی خود استفاده و از قرار گرفتن مستقیم در مواجهه با باد یا سرما، خوردن غذاهای خیلی سرد و موادغذایی حاوی مواد نگهدارنده یا مواد محرک تا حدامکان جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان تشدید حملات آسم در فصل بهار و ماه اردیبهشت اتفاق می‌افتد، افزود: داشتن آلرژی و حساسیت به حیوان خانگی از دیگر دلایلی است که می‌تواند تشدید حملات آسم را به دنبال داشته باشد و عفونت‌های ویروسی نیز از دیگر عوامل تشدیدکننده حملات این بیماری به‌شمار می‌رود.

قاسمی با تاکید بر لزوم تزریق واکسن آنفلوانزا در اواخر شهریور یا اوایل مهر هر سال ادامه داد: نبود تهویه مناسب در منزل منجر به تجمع آلاینده‌ها یا گازهای تشدیدکننده آسم می‌شود، از همین رو افراد باید سعی بر متعادل نگه‌داشتن شرایط منزل خود داشته باشند.

کد خبر 707101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.