اصلی‌ترین دغدغه بهزیستی حمایت و حفاظت از استحکام بنیان خانواده است

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: حمایت و حفاظت از استحکام بنیان خانواده از بزرگترین و بنیادی‌ترین دغدغه های سازمان بهزیستی بوده و قدم‌های موثری نیز در این زمینه برداشته شده است‌.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد رضایی شامگاه _شنبه چهارم آذر_ همزمان با روز جهانی منع خشونت علیه زنان در جمع خبرنگاران به تشریح فعالیت‌ها و حمایت‌های بهزیستی از زنان خشونت دیده و خدمات ارائه شده به این بانوان پرداخت و اظهار داشت: حمایت و حفاظت از استحکام بنیان خانواده از بزرگترین و بنیادی‌ترین دغدغه‌های سازمان بهزیستی بوده و قدم‌های مؤثری نیز در این زمینه برداشته شده و در راستای روز جهانی منع خشونت علیه زنان نیز سعی در توانمندسازی افراد آسیب دیده داریم.

وی افزود: اولین و اصلی‌ترین دغدغه در خصوص تمام فعالیت‌های بهزیستی، حمایت و استحکام بنیان خانواده است و این امر مهم، در خصوص روز جهانی منع خشونت علیه زنان نیز نمود داشته و به عنوان مسئله‌ای اساسی، مد نظر قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: فعالیت‌های زیادی برای حمایت از بانوان و خانواده در حال انجام است و همواره سعی بر توانمندسازی زنان و دختران در معرض خطر داشته‌ایم. در این خصوص، مسئله مهم استفاده از خانه‌های امن است که همچون سراسر کشور در اردبیل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رضایی افزود: به جهت حمایت از زنان خشونت دیده، بهزیستی به صورت حاکمیتی، خانه‌های امن و خانه‌های مجزا در نظر گرفته که در ابتدا این بانوان با مداخله اورژانس اجتماعی شناسایی شده و در طول مدت تشکیل پرونده، به خانه موقت منتقل می‌شوند و بعد از تکمیل فرآیند تشکیل پرونده، بر اساس سن و موقعیت خانواده به خانه‌های مختلف منتقل می‌شوند.

وی در ادامه عنوان داشت: در کنار فعالیت‌های خود بهزیستی، خانه امن به صورت برون‌سپاری شده، برای بانوانی که با فرزندان خود پذیرش شده‌اند، به صورت شبانه روزی خدمات مختلف روانشناسی و مددکاری را به این بانوان ارائه می‌کند تا در نهایت این بانوان بتوانند در کانون گرم خانواده به فعالیت‌های خود ادامه بدهند.

کد خبر 707081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.