به گزارش خبرگزاری ایمنا از اراک، علیاکبر کریمی عصر امروز _شنبه، چهارم آذر_ در آئین معارفه شهردار اراک اظهار کرد: اراک شهر علم و ادب و هنر است و افتخارات بسیار زیادی را در گذشته داشته و هماکنون دارای افرادی است که در این شهر منشأ خدمات بودند.
وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰۴ سال از تأسیس شهرداری گذشته است، افزود: امروز سکانداری شهر اراک به شهردار جدید رسیده است که با توجه به تجربیات ارزنده ایشان امید میرود منشأ خیر و برکات برای شهروندان باشد.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از شهردار جدید انتظار میرود کارهای بزرگ و مهم را در دستور کار قرار دهد و گرههایی که تاکنون باز نشده و برای مردم مشکلات ایجاد کرده است را با هماهنگی و همکاری با اعضای شورا انجام دهد.
کریمی با بیان اینکه باید بروکراسی ایجاد شده در شهرداری اراک کاهش یابد تا کار مردم تسهیل و تسریع شود، اظهار کرد: شهرداری اراک در سالهای متمادی از نظر ایجاد سازمانها و معاونتهای مختلف گسترش بسیاری داشته است و جا برای ارائه خدمت به مردم بسیار است، یکی از مهمترین مسائل در شهر اراک، ایجاد فضای توسعه شهری است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ سال است که طرحهای جامع و تفصیلی اراک قفل شده است، گفت: طرح جامع جدید هم این وضعیت را تداوم بخشیده است و این شهر از نظر زمین در مضیقه قرار دارد، این امر اراک را به شهری گران تبدیل کرده است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع دوم دسترسی ترافیکی از بخش شرق به غرب اراک است که در شورای قبل طرح ۵۸ متری حذف شد که این کار اشتباهی بود، زیرا تا امروز جایگزین مناسبی برای آن پیشبینی نشده است.
کریمی با بیان اینکه تقویت فضای سبز اراک به دلیل آلودگی هوای اراک یک ضرورت قطعی است، گفت: در حدود ۱۵ سال اخیر موظف به توسعه هزار هکتار فضای سبز بودهایم که شاید تا امروز حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار فضای سبز ایجاد شده باشد، از سویی حفظ فضای سبز موجود به خوبی انجام نشده و وضعیت خوبی را در سنجان و کرهرود شاهد نیستم.
وی اضافه کرد: با توجه به فضای سبزی که در گذشته در برخی مناطق سنجان و قنات ناصری موجود بوده است و عمدتاً از بین رفتهاند، تلاش برای حفظ فضای سبز باقیمانده و ایجاد فضای سبز جدید یک وظیفه مهم برای مدیریت شهری است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح مطالعاتی در قنات ناصری و سنجان و کرهرود در دست انجام است که میتواند توسعه فضای سبز را رقم بزند، تاکید کرد: با توسعه ناوگان حمل و نقل میتوانیم کاهش تردد خودروها را بهویژه در مرکز شهر رقم بزنیم، همچنین با توجه به راهبرد وزارت صمت برای توسعه وسایل حمل و نقل عمومی برقی، تزریق ۱۰۰ هزار دستگاه برای برخی از شهرها در دستور کار قرار دارد.
کریمی ادامه داد: باید در اراک از این ظرفیت نهایت بهرهبرداری صورت گرفته و استفاده از حمل و نقل برقی در اولویت قرار گیرد.
وی افزود: در سالهای گذشته تلاشهایی برای احداث قطار شهری بین اراک و شهر جدید امیرکبیر انجام شد، به گونهای که پهنه شهر اراک را هم تحت پوشش داشته باشد که امید میرود این طرح به عنوان یک ضرورت مورد توجه قرار گیرد.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به توسعه زیاد ساختار شهرداری، بروکراسی زیادی در این مجموعه ایجاد شده است و انتظار میرود شهردار جدید اراک نظام اداری بروکراتیک در شهرداری را کاهش دهد تا امورات شهروندان تسهیل و تسریع شود.
کریمی با اشاره به اینکه اراک به عنوان یکی از هشت شهر کشور در ۳۰ سال گذشته جزو آلودهترین شهرهای کشور بوده است، گفت: هفت شهر دیگر از مترو و قطار شهری بهرهمند شدهاند، اما اراک تنها شهری که نتوانسته است از این ظرفیت استفاده کند.
وی افزود: باید شهر اراک از این اولویت برخوردار شود تا استقرار ناوگان حمل ونقل عمومی برقی را داشته باشد.
نظر شما