شهر اراک باید پیشران پیشرفت استان مرکزی باشد

استاندار مرکزی گفت: شهر اراک باید پیشران پیشرفت استان مرکزی باشد و با توجه به ظرفیت‌ها می‌تواند این امر را محقق کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه عصر امروز _شنبه، چهارم آذر_ در آئین معارفه شهردار اراک اظهار کرد: حضور یک شهردار با تجربه و موفق با سوابق مناسب به عنوان سکاندار یک شهر با مسائل حساس، می‌تواند برای شهروندان اراکی نقطه عطفی باشد.

وی با بیان اینکه امید می‌رود شهردار اراک در این فرصت ۲۰ ماهه بتواند اقدامات بزرگی انجام دهد تا در تاریخ این شهر ماندگار شود، افزود: اراک شهری است که به شدت نیاز به تغییر و تحول دارد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: با حذف حواشی و توجه به متن و مسائل اساسی، باید توسعه شهر پر مسئله اراک را رقم زد.

مخلص‌الائمه ادامه داد: در سال ۱۳۸۱ در همایشی مسائل و مشکلات شهر اراک همزمان با دویستمین سالروز تأسیس شهر اراک در قالب بیانیه‌ای ۲۱ بندی استخراج شد.

وی با اشاره به اینکه در آن همایش پس از بررسی مشکلات و مسائل قطعنامه در ۲۱ بند صادر شد، اظهار کرد: همه آنچه کارشناسان و مسئولان در آن سال تهیه کردند، اجرایی نشده است؛ البته شاید چند بند آن اجرایی شده باشد.

استاندار مرکزی افزود: باید توجه کرد که اگر امروز ما همایشی برگزار کنیم و این مسائل و مشکلات را دوباره پس از گذشت ۲۲۰ سال بررسی کنیم، چه مواردی نیاز است به این قطعنامه اضافه شود و چه مواردی را از آن کم می‌کنیم.

مخلص‌الائمه تاکید کرد: مردم تفاوتی بین شهردار، استاندار، فرماندار و … قائل نیستند و همه ما را نماینده دولت و حاکمیت می‌دانند، پس هر موفقیت و شکستی در سبد دولت و نظام قرار می‌گیرد، اما اوج رضایت مردم در ارائه با کیفیت خدمات شهری به نام شهرداری و دهیاری‌ها قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: ۷۰ درصد جمیعت استان مرکزی در شهرهای استان و حدود ۴۰ درصد از این ۷۰ درصد، در اراک سکونت دارند؛ بنابراین ارائه خدمت به این جمعیت بسیار اهمیت دارد و این شهر باید پیشران تحول و توسعه در استان باشد.

استاندار مرکزی ادامه داد: ۱۳ بند توسط وزیر کشور در ابلاغیه شهردار اراک مطرح شده که ۱۱ بند آن کاملاً برنامه‌پذیر است و می‌توان برای آن برنامه‌های کاربردی ارائه کرد، امید است شهردار نسبت به این بندهای ابلاغی اهتمام ویژه داشته باشد تا توسعه و آبادانی خوبی برای شهر پرمسئله اراک فراهم شود.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی ملزم به مساعدت شهرداری‌های استان هستند، گفت: می‌توانیم با حذف همه حواشی و توجه جدی و عمیق به متن و وظایف و مأموریت‌های اصلی، کارهای بزرگی را در این فرصت محدود انجام دهیم.

وی افزود: شهر اراک باید پیشران پیشرفت استان مرکزی باشد و با توجه به ظرفیت‌ها می‌تواند این امر را محقق کند.

به گزارش ایمنا، در این آئین که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهری برگزار شد، علیرضا محمودی به عنوان شهردار اراک معرفی شد.

شهر اراک باید پیشران پیشرفت استان مرکزی باشد

کد خبر 707060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.