ضرورت عزم عمومی برای استقبال جوانان از دوره‌های مهارت‌آموزی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: موضوع استقبال بیشتر جوانان از دوره‌های مهارت‌آموزی یک عزم عمومی را در استان می‌طلبد.

جلیل شهریاری در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بخشی از فعالیت‌های اساسی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای، مطالعه، بررسی و ظرفیت‌های موجود بازار استان است.

وی ادامه داد: نتایج مطالعات و بررسی‌های انجام شده در زمینه ظرفیت‌های بومی استان و بازار آن نشان داد که با توجه به توسعه استان در زمینه نهضت ملی مسکن در این حیطه، استان نیاز به جذب نیروی ماهر مانند برقکار، تأسیسات، جوشکار، در و پنجره‌ساز، گچ کار، بنا و غیره دارد که بیشترین استقبال مربوط به حوزه صنعت ساختمان بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در زمینه آموزش‌های مرتبط با صنایع در حال گسترش در استان، گفت: به عنوان مثال صنایع در حال توسعه سواحل مکران که آموزش‌های مهارتی در حوزه پتروشیمی ورود کرده و در حال اجراست، همچنین حوزه معدن در استان در حال توسعه بوده و نیاز به نیروهای مهارتی مانند کمک حفار و غیره است.

وی گفت: با توجه به مرزی و ترانزیتی بودن این استان، ظرفیت خوبی برای مهارت‌آموزی و اشتغال در زمینه صنایع خودرو وجود دارد.

شهریاری بیان کرد: موضوع استقبال بیشتر جوانان از دوره‌های مهارت‌آموزی یک عزم عمومی را در استان می‌طلبد که شاید بخشی از این فرایند در شورای مهارتی استان که در استانداری تشکیل می‌شود و دستگاه‌های مختلفی که درگیر ترویج فرهنگ مهارت آموزی هستند هر کدام باید نقشی در این مهم ایفا کنند.

وی ادامه داد: راهکارهایی که اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای در این زمینه تا کنون اجرایی کرده، اطلاع‌رسانی و ترویج گسترده فرهنگ مهارت‌آموزی و روش‌های نوین آموزش مهارتی موجود در کارگاه‌های مراکز از طریق صدا و سیما، فضای مجازی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌هاست.

وی گفت: هم‌زمان با اینکه اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای از ظرفیت‌های نام برده برای استقبال بیشتر جوانان بهره می‌گیرد، از ظرفیت‌های روحانیون، مبلغان دینی و خیرین مهارتی نیز برای معرفی مهارت‌آموزی منجر به شغل و ایجاد اشتیاق در راستای استقبال از دوره‌های مهارت آموزی استفاده می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: برخلاف اینکه اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای ظرفیت‌های جدیدی در استان ایجاد کرده که بخشی ناشی از روش‌های نوین مهارت‌آموزی مانند محیط کار واقعی و آموزش‌های هیبریدی است، انتظار می‌رود استقبال جوانان از مهارت‌آموزی بیشتر از وضعیت کنونی باشد.

کد خبر 707056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.