کاهش ۴۰ درصدی نرخ سرقت در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سال های گذشته نرخ رشد سرقت در استان بالای ۱۰ درصد بود که با تلاش‌های صورت گرفته نرخ رشد سرقت به چهار درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کرمان، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، با اشاره به استمرار طرح تحویل داوطلبانه سلاح، اجرای آن را در کاهش جرایم خشن بسیار مهم دانست و اظهار کرد: خوشبختانه اجرای موفقیت‌آمیز طرح جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز در استان بویژه شهرستان‌های جنوب و شرق استان اثرات خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه سرقت، جرم اول استان است و همیشه باید در دستور کار باشد، افزود: هیچ‌گاه بحث سرقت و مقابله با آن نباید از دستور کار دستگاه قضائی، نیروهای نظامی، انتظامی و شورای تأمین خارج شود و باید اقدامات لازم برای مقابله جدی با آن انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: انتظار می‌رود مردم نیز خودشان برای پیشگیری از وقوع سرقت‌ها همکاری کنند برای مثال شهروندان نباید شب‌ها خودروها را در معابر عمومی پارک کنند و بهتر است شرایطی فراهم شود تا شهروندان از پارکینگ‌های عمومی که در اطراف منزلشان وجود دارد استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته نرخ رشد سرقت در استان بالای ۱۰ درصد بود و با تلاش‌های صورت گرفته نرخ رشد سرقت به چهار درصد رسیده است؛ اگر همه دستگاه‌ها پای کار بیایند و هم‌افزایی داشته باشیم، با رشد منفی سرقت مواجه می‌شویم، همان‌طور که در سرقت سیم برق کاهش بسیار خوبی داریم؛ در حالی که سرقت سیم برق، کار دستگاه‌های خدمت‌رسان را فلج می‌کرد و مردم هم نگرانی زیادی در این زمینه داشتند و این روند نباید متوقف شود.

حمیدی گفت: بایستی هم‌افزایی و هماهنگی بیشتری بین دستگاه‌های قضائی، فراجا و نیروی بسیج برای مقابل با سرقت و جلوگیری از جرایم بایستی در استان شکل بگیرد و گشت‌های مشترک فراجا با نیروهای بسیجی رضویون ایجاد شود.

وی با اشاره بر ضرورت تشکیل کارگروه حقوقی و قضائی در استان برای مقابله با جرم سرقت، گفت: به سارقان زندانی از حدود یک سال و نیم قبل مرخصی نداده‌ایم و در عفو مقام معظم رهبری هم که بیش از چهار هزار نفر زندانی شامل عفو شدند، حتی یک سارق هم عفو نگرفت و این سیاست‌ها همچنان ادامه می‌یابد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم نظارت بیشتر بر بازارهای خرید و فروش اموال دست دوم در فضای حقیقی و مجازی و بازار دست فروشان و دوره‌گردان تأکید کرد و از سهولت خرید و فروش اموال دست دوم سرقت رفته در فضای مجازی و حاشیه شهر ابراز نگرانی کرد.

وی با اشاره به اینکه اموال مسروقه به کارگاه‌های ضایعاتی منتقل می‌شوند، افزود: در زمینه ساماندهی این کارگاه‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته و از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۲ کارگاه غیرمجاز پلمب شده و تجمیع کارگاه‌های مجاز امری ضروری است.

حمیدی گلایه‌مندی مردم نسبت به صنوف آلاینده را به‌جا دانست و گفت: اصنافی که در مناطق مسکونی آلودگی صوتی و ترافیک زیادی ایجاد می‌کنند، مانند تعمیرگاه‌ها و صافکاری‌ها بایستی به حاشیه شهر منتقل شوند.

وی در بخشی از سخنان خود بر لزوم پایش تصویری تمام شهر کرمان تاکید کرد و خواستار تسریع در اجرای آن از سوی شهرداری شد و افزود: پایش تصویری شهر کرمان لازم و ضروری است و دلیل تاکید بر آن در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، فراهم شدن امکان کشف جرم و تعقیب مجرمین است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه با تبریک هفته بسیج، اقتدار منطقه را در گرو تلاش و زحمات بسیجیان از بدو انقلاب تا امروز دانست و یادآور شد: تفکر بسیجی در کشور و منطقه حاکم است و اتفاقاتی که در غزه و فلسطین و جبهه مقاومت اتفاق می‌افتد در گرو تفکر بسیجی و اقدامات جهادی، ایثارگری و از خودگذشتگی بسیجیان است.

وی خاطرنشان کرد: بسیج همچنین تفکر ظلم‌ستیزی را به جهان صادر کرد و این در حالی‌ست که اندیشه، هیچ مرزی نمی‌شناسد و به همه‌جا می‌رود و تأثیر خودش را می‌گذارد.

کد خبر 707039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.