سرعت گرفتن تملک پروژه‌های اطراف حرم حضرت معصومه (س) 

معاون مالی اقتصادی شهرداری قم با اشاره به تعیین تکلیف تملک پروژه بهسازی قبرستان نو تا پایان سال گفت: تملک پروژه‌های بهسازی اطراف حرم مطهر با بالاترین سرعت انجام می‌شود.

مهرداد توکلی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم در تشریح مسائل مربوط به تملکات شهرداری اظهار کرد: سال گذشته موضوع تملکات مربوط به خیابان برقعی بود که بعد از سال‌ها تملک به نتیجه رسید؛ اواخر سال نیز شهردار دستور داد که تا قبل از ماه مبارک رمضان تملک‌ها در خیابان عمار یاسر نیز تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه در آن زمان، نزدیک به ۱۱۰ پلاک تملک نشده باقی مانده و پیش‌بینی ۲۵۰ میلیارد تومانی برای آزادسازی این ملک‌ها که در مسیر فاز ۵ عمار یاسر قرار داشت شده بود، گفت: با همکاری شورای اسلامی شهر متمم بودجه‌ای بر ردیف تملک گذاشته شد و ظرفیتی از زمین‌های سطح شهر هم از سوی دولت به این موضوع اضافه شد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با اشاره به اینکه امروز نزدیک به ۹۴ ملک از این املاک آزاد و مبالغ نیز پرداخت شده است، گفت: ۲۲ ملک باقی مانده است که توافقات مربوط به ۸ ملک انجام شده است و بعضی نیز در حال اضافه شدن هستند و با تملک این ۲۲ ملک، خیابان عمار یاسر از نظر تملک صفر می‌شود.

توکلی‌مقدم از دو پروژه دروازه ری حدفاصل خیابان‌های عمار یاسر تا ۱۵ خرداد و ۱۵۳ متری تجاری قبرستان نو به عنوان دیگر پروژه‌های شاخص یاد کرد و گفت: شهردار هر هفته در جلسات به صورت جدی پیگیری این پروژه‌ها و تملک آن‌ها است.

وی با بیان اینکه برای پروژه دروازه ری برنامه تملک هفته‌ای ۴ پلاک پیش‌بینی شده است، گفت: تملک املاک مربوط به پروژه قبرستان نو باید تا پایان سال ۱۴۰۲ تعیین تکلیف شود تا موجب ایجاد فراخی و آسایش برای زائران شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با بیان اینکه بیش از ۲۲ میلیارد تومان از محل اراضی ۴۸ هکتاری به صورت مستقیم به مالکان فاز ۵ عمار یاسر پرداخت شده است، گفت: اواخر آذر ۱۴۰۱، مالکان تمایلی برای گرفتن ملک از اراضی پردیسان نداشتند و به همین جهت شهرداری به مالکان خیابان عمار یاسر پول پرداخت کرد.

توکلی‌مقدم تصریح کرد: با توافقی که با اداره راه شهرسازی انجام شده است، در مقابل در هر محلی که شهرداری تملک و پول پرداخت کند، اراضی از پردیسان به شهرداری واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز ۱۶۰ میلیارد تومان خرید املاک عمار یاسر توسط شهرداری به راه و شهرسازی اعلام شده است، ادامه داد: حدود ۶ ماه است که مکاتبات انجام شده و همکاری‌هایی نیز رقم خورده و محل‌ها هم مشخص شده است که امیدواریم همکاری‌ها با شهرداری در این خصوص بیشتر شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با بیان اینکه در قبرستان نو مالکان تمایلی به معاوضه ندارند، گفت: این مسئله موجب شده است که همه به دریافت پول تمایل داشته باشند، مگر در مواردی که مالک درخواست معاوضه داشته باشد.

کد خبر 707035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.