سه بنای تاریخی جنوب کرمان مرمت می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: سه بنای تاریخی جنوب استان کرمان با اعتباری معادل یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در حال مرمت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، سعید شاهرخی اظهار کرد: این سه بنای تاریخی شامل قلعه گلاشکرد در شهرستان فاریاب، مدرسه قدیمی دولت‌آباد اسفندقه و مقبره سالار رضا عنبرآباد جیرفت است که قدمت آن‌ها به دوره پهلوی اول، دوره صفوی و بعد از آن باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه بیشترین اعتبار مرمتی برابر با یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به قلعه گلاشکرد تخصیص یافته است، افزود: در قلعه گلاشکرد عملیات خاک‌برداری درگاه ورودی انجام شده و درحال حاضر مرمت حصار غربی در در حال اجراست که برای ادامه‌دار شدن این عملیات به اعتبار زیادی نیاز است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه اندود پشت بام مدرسه قدیمی دولت‌آباد به اتمام رسیده و ازاره آجری آن در دست اقدام است، تصریح کرد: به زودی تجهیز کارگاه مرمت پشت بام بنای مقبره سالار رضا انجام شده و آجر فرش زیرگنبد نیز اجرا خواهد شد.

وی همچنین از مرمت و احیای قلعه کهنوج و منوجان خبر داد و خاطرنشان کرد: این عملیات مرمتی با اعتباری معادل ۱۷ میلیارد ریال به زودی آغاز می‌شود.

کد خبر 707022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.