شاخص بورس امروز ۴ آذر / متعادل به سمت منفی

بازار مدتی است روند قیمت ثابتی را به خود گرفته است عوامل مختلف در این اتفاق دست داشته است و این رکود عمیق در بازار اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازار بورس امروز متعادل به سمت منفی بود گروه قندی به واسطه رشد قیمت شکر اوضاع خوبی را سپری کرد، محصولات غذایی نیز وضعیت خوبی داشتند، کاشی و سرامیک پر عرضه بود، گروه سمیانی نیز وضعیت جالبی نداشتند، گروه ساختمانی که هفته گذشته پرتقاضا بود امروز پر عرضه بود، فراکاپی ها نیز شاهد یک روند منفی بودند صندوق‌های سرمایه گذاری نیز وضعیت جالبی نداشتند، اهرم منفی ۱ دارا یکم منفی ۷ دهم و پالایش منفی ۱.۱ درصد بود، سایر بخش‌های بازار وضعیت خوبی نداشت، مجدد منابع به سمت صندوق‌های درآمد ثابت در حال حرکت است.

در بازار بورس امروز شاهد افت دو هزار ۳۱۴ واحدی شاخص کل بودیم شاخص هم وزن نیز با افت ۴۹۳ واحدی همراه بود، ارزش معاملات بورس در محدوده چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و حجم معاملات نیز برابر با ۶ میلیارد ۲۰۰ میلیون برگه سهم بوده است.

در بازار بورس نمادهای «فولاد»، «شستا»، «شتران»، «شپنا» و «شبندر» بیشترین تأثیر منفی و «اخابر» و «نوری» بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.

با اینکه در بازار امروز شاهد کاهش نرخ بهره بین بانکی بودیم تغییری در بازار ایجاد نشد.

در بازار فرابورس شاهد افت اندک ۹ درصدی بودیم و به سطح ۲۵ هزار و ۱۰۳ واحدی رسید، ارزش معاملات برابر با پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود و حجم معاملات برابر با چهار میلیارد و ۸۳۱ میلیون برگه سهم بود.

در بازار فرابورس نمادهای «وسپهر» و «اریا» بیشترین تأثیر منفی را داشتند و نمادهای «فصبا»، «بپیوند»، «مادیرا»، «انتخاب» و «بمولد» بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.

بازار مدتی است روند قیمت ثابتی را به خود گرفته است عوامل مختلف در این اتفاق دست داشته است و این رکود عمیق در بازار اتفاق افتاده است.

نرخ سود بازار بین بانکی کاهش یافت و به ۲۳.۶ درصد رسید

بانک مرکزی در تازه‌ترین گزارش، اعلام کرد: نرخ سود بازار بین بانکی با افت ۰.۰۳ درصدی نسبت به آخرین نرخ هفتگی به ۲۳.۶ درصد رسید.

تاپکیش

پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش

درصد افزایش سرمایه: ۱۸۷ درصد، محل تأمین افزایش سرمایه: سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها

قیمت جهانی شکر به بالاترین میزان در ۱۲ سال گذشته رسید

به گزارش آسوشیتدپرس، شکر در سرتاسر جهان با بالاترین قیمت ثبت شده از سال ۲۰۱۱ معامله می‌شود که دلیل آن کاهش عرضه جهانی پس از آسیب ناشی از آب و هوای خشک غیرمعمول به محصولات در هند و تایلند، دومین و سومین صادرکننده بزرگ شکر در جهان بوده است.

علاوه بر این، فابیو پالمیری، پژوهشگر بازارهای جهانی کالا در سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، می‌گوید که این سازمان انتظار دارد تولید جهانی شکر در مقایسه با سال قبل دو درصد کاهش یابد و این به معنای از دست دادن حدود ۳.۵ میلیون تنی محصول است.

افزایش تقاضا در گروه قندی

قیمت شکر به بالاترین میزان خود در ۱۲ سال گذشته رسیده است و از آنجایی که نزدیک به ۴۰ درصد شکر کشور از طریق واردات تأمین می‌شود، افزایش نرخ جهانی بر تحولات صنعت بی تأثیر نیست.

گفته می‌شود انتقادات جدی از سوی کمیسیون کشاورزی مجلس به سیاست دولت در خصوص تخصیص یارانه به شکر که باعث هدر رفتن منابع ارزی کشور شده، شکل گرفته است و احتمالاً شاهد تغییراتی در روش قیمت گذاری شکر باشیم.

اقدام حمایتی یک بخش خصوصی از سهامداران

گروه صنعتی گلرنگ در آبان ماه سال ۱۴۰۰ و در راستای حمایت از سهامداران شرکت گروه صنعتی پاکشو اقدام به انتشار بالاترین حجم اوراق بیمه سهام با سررسید دوساله و بدون هیچ محدودیتی برای همه سهامداران کرد. این شرکت در سررسید این اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش تبعی با روش اعمال فیزیکی و به ارزش مبلغ حدود ۱,۵۵۰ میلیارد تومان اقدام کرد. پایبندی به تعهدات و ایفای به موقع و در سررسید این اوراق توسط گروه صنعتی گلرنگ بالاترین میزان ایفای تعهد به نسبت میزان سهام شناور یک ناشر بوده است. این موضوع می‌تواند یکی از پتانسیل‌های بازار سرمایه در راستای اعتمادبخشی به سهامداران باشد که نشان می‌دهد یک ناشر در بخش خصوصی بازار سرمایه، می‌تواند بدون خلق نقدینگی و ایجاد تورم و در جهت ایفای تعهدی که به مردم داده است، عمل کند و این یک نمونه از کیفیت بالای حاکمیت شرکتی در میان ناشران بخش خصوصی است.

کاهش تولید اوپک پلاس تمدید می‌شود

تقریباً نیمی از تحلیلگران در نظرسنجی بلومبرگ پیش‌بینی کردند تولیدکنندگان اوپک پلاس در نشست هفته جاری خود، به تمدید محدودیت عرضه بسنده نخواهند کرد.

تغییرات بازارشاخص بورس امروز ۴ آذر / متعادل به سمت منفی

نقشه بازار

شاخص بورس امروز ۴ آذر / متعادل به سمت منفی

کد خبر 707006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.