ماهور به‌زودی در استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود

استاندار مرکزی گفت: مرکز اصحاب هنر و رسانه در چهار بخش با نام ماهور به‌زودی در این استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از اراک، فرزاد مخلص الائمه پیش از ظهر امروز _شنبه چهارم آذر_ در گردهمایی هنرمندان استان مرکزی در فرهنگ‌سرای آئینه اراک اظهار کرد: یکی از بزرگترین ظرفیت‌های استان مرکزی حوزه هنر است که نیاز به سازماندهی مجدد در این حوزه احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان مرکزی ظرفیت‌های انسانی فوق‌العاده وجود دارد، افزود: به نظر می‌رسد نتوانستیم به اندازه کافی از این ظرفیت در مسیر پیشرفت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان استفاده کنیم.

استاندار مرکزی افزود: زمان به سرعت می‌گذرد و فرصت‌ها از دست می‌رود، بنابراین باید دست در دست هم دهیم و از این ظرفیت‌ها به بهترین شکل ممکن نهایت بهره را ببریم.

وی تصریح کرد: بخش اول مرکز اصحاب و هنر استان مرکزی مربوط به آموزش اهالی هنر و رسانه، شناسایی استعدادها، تربیت و ارتقای این قشر با بهره‌گیری افراد مجرب و بخش دوم آن مربوط به تولید محتوا است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: بخش سوم این مرکز مربوط به مؤسسات و گروه‌های فناور و نوآور در عرصه هنر و رسانه یا همان استارت‌آپ‌هایی است که در این زمینه می‌توانند فعالیت کنند.

مخلص‌الائمه با ابراز تأسف از غفلت انجام شده در حوزه اقتصاد فرهنگی گفت: اقتصاد فرهنگ و صنایع فرهنگی سال‌هاست که مورد غفلت قرار گرفته بود، اما دولت سیزدهم در بخش فرهنگی دغدغه بسیاری دارد و موفق شد در رونق اقتصاد فرهنگ و صنایع فرهنگی گام‌های بلندی بردارد.

وی ادامه داد: رخدادهایی که در حوزه سینما، موسیقی و کتاب با وجود موانع و محدودیت‌ها و اتفاقات تلخ سال گذشته به وقوع پیوست، موجب رونق فرهنگی تا حد زیادی شد و هم‌اینک در راستای اهداف خود با شتاب در حرکت است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی در این بخش نخستین استانی است که به پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی کشور که در دانشگاه علم و فرهنگ تهران مستقر است، ملحق شده است که ذیل نظر معاونت علمی ریاست‌جمهوری و جهاد دانشگاهی است.

مخلص‌الائمه گفت: هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ای با جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری استان مرکزی و جهاد دانشگاهی کشور و پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی امضا شد.

وی با بیان اینکه استان مرکزی در صنایع متعارف و مرسوم از نظر تنوع رتبه اول و حجم تولید جز چند استان برتر کشور است اظهار کرد: امید می‌رود بتوانیم گام بلندی در صنایع فرهنگی برداریم و بتوانیم از اقتصاد فرهنگ هم حمایت کنیم و آن را رشد دهیم چراکه حلقه مفقوده توسعه فرهنگ، به‌ویژه در حوزه‌های هنری است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: اقتصاد فرهنگ تابع مؤلفه‌های متعددی است و با دستور اصلاح و با تولیدات خاص هم محقق نمی‌شود.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه باید عرضه و تقاضا همگام با هم حرکت کند و سبک زندگی مردم و سلایق به سمت درست هدایت شود گفت: بخش چهارم این مرکز، ایجاد مکانی برای اجتماع و گفت و گوی هنرمندان است که مقرر شده تحت عنوان نوش اندیش راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به مقاومت مردم غزه اظهار کرد: یکی از ابزارهای موفق که به جریان قدرتمند مقاومت، استوانه مقاومت و اسطوره مقاومت را در فلسطین یاری کرد، جریان هنری بود که به اشکال مختلف ارائه شد.

استاندار مرکزی تاکید کرد: شرایط خاصی است و دنیا بسیج شده و تلاش می‌کند تا با ابزارهای متعدد بهره‌گیری کند اما باید با ابزار رسانه و هنر بتوانیم این جریان را به نفع جبهه حق شکل دهیم.

ادامه داد: انتظار می‌رود نویسندگان و فیلم‌سازان با جدیت بیشتری وارد میدان شوند و حلقه‌های بعدی جریان مقاومت را پشتیبانی کنند.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی و اجتماعی کشور، انتخابات است گفت: این انتخابات به دلیل جایگاه فرآیند سیاسی کشور و بین‌الملل، از اهیمت ویژه برخورداراست.

وی افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، راهکار شکست دشمن است.

کد خبر 707001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.