مشارکت شهرداری قم در اجرای اردوهای راهیان نور

شهردار قم با تأکید بر لزوم ایجاد و تقویت بسترهای شناخت عمیق نسل جوان و نوجوان کشور از فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: شهرداری قم توان خود را برای حمایت از اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی و دانشجویی صرف می‌کند.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به نقش فرهنگ ایثار و شهادت در توسعه و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در سایه تبلور فرهنگ اسلامی در جامعه ایران شاهد رویدادی عظیم در طول هشت سال دفاع مقدس بودیم که هرلحظه از آن می‌تواند درس و سرمشقی برای تداوم حرکت رو به رشد ایران عزیز اسلامی باشد.

وی رشادت‌ها و از جان‌گذشتگی رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس را بسترساز موفقیت‌های چشم‌گیر امروز ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: ایدئولوژی و تفکر نسلی که توانست در طول آن هشت سال پیروز میدان باشد و از کیان این مرز و بوم حراست کند، امروز نیز می‌تواند موجبات توسعه و پیشرفت ایران اسلامی را در پی داشته باشد.

شهردار قم برگزاری اردوهای راهیان نور را بستری ارزشمند برای ترویج تفکر جهادی، ایثار و گذشت عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد و تقویت بسترهای شناخت عمیق نسل جوان و نوجوان کشور از فرهنگ ایثار و شهادت به‌عنوان یکی از اصول پرورش انسان در مکتب اسلامی می‌بایست همواره در دستور کار متولیان امر باشد.

سقائیان‌نژاد در خصوص نحوه اجرای اردوهای راهیان نور با حفظ کرامت شرکت‌کنندگان و در شأن و منزلت شهدا عنوان کرد: در اردوی راهیان نور قطعاً اعجاز یاد و پیام شهدا را در بین جوانان، نوجوانان و شرکت کنندگان به وضوح می‌توان دید.

وی با تأکید بر مسئولیت محوری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برگزاری اردوهای راهیان نور ابراز کرد: لازم است تمامی دستگاه‌ها با هم‌افزایی برای برگزاری اردوهای راهیان نور به میدان بیایند و به سهم خود در برگزاری این رویداد مهم و اثرگذار مشارکت داشته باشند.

شهردار قم ضمن اعلام اقدامات شهرداری قم طبق روال انجام‌شده در سال‌های گذشته و مطابق قوانین و وظایف مصوب شورای اسلامی شهر در برگزاری اردوهای راهیان نور، گفت: شهرداری قم به‌عنوان یک وظیفه، سهم خود را در برگزاری اردوهای راهیان نور استان قم به انجام خواهد رساند.

سقائیان‌نژاد در پایان با اشاره به نقش ویژه و قابل‌توجه رزمندگان قم در دوران هشت سال دفاع مقدس اذعان داشت: شهر قم که به فرموده مقام معظم رهبری شهر قیام و اقامه است، می‌تواند در برگزاری اردوهای راهیان نور نیز به‌عنوان یکی از الگوهای کشوری نقشی ارزنده را ایفا کند.

گفتنی است هفته پیش در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، کمک مالی ۵۰ میلیارد ریالی شهرداری قم به برگزاری اردوهای راهیان نور تصویب شد.

کد خبر 707000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.