جذب قضات در کردستان به صورت منطقه‌ای باشد

مدیرکل امور استان‌های معاونت اول قوه قضائیه گفت: جذب قضات در استان کردستان باید به صورت منطقه‌ای باشد و منطقه‌ای گزینی در جذب قضات انجام تا مشکلات مربوط به نگهداشت قضات در استان حل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کردستان، یدالله موحد امروز _شنبه چهارم آذر_ در هفتمین جلسه شورای قضائی استان کردستان اظهار کرد: مدیران ارشد قوه قضائیه تمام تلاش خود را برای ارتقای معیشت کارکنان دستگاه قضائی انجام می‌دهند و این مهم مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: همدلی و همگرایی در میان مدیران دستگاه قضائی استان به خوبی به چشم می‌خورد و این مسئله زمینه‌ساز حل مشکلات اساسی این دستگاه در استان کردستان است.

مدیرکل امور استان‌های معاونت اول قوه قضائیه تصریح کرد: جذب قضات در استان کردستان باید به صورت منطقه‌ای باشد و منطقه‌ای گزینی در جذب قضات انجام شود تا مشکلات مربوط به نگهداشت قضات در استان حل شود.

موحد خاطرنشان کرد: حل مشکلات استان‌های مختلف باید بر اساس اقتضائات خاص هر استان باشد تا با یک سازوکار خاص و دائمی بتوان مشکلات را برطرف کرد.

جذب قضات بومی در کردستان بیشتر می‌شود

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: با دستور رئیس قوه قضائیه در خصوص جذب اختصاصی قضات بومی، امیدواریم طی بازه دو ساله این مشکل استان کردستان حل و فصل شود.

وی تصریح کرد: مشکل غیربومی بودن قضات در استان کردستان یک مشکل قدیمی است که با دستور مستقیم حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای مبنی بر جذب اختصاصی ۱۰۰ نفر از قضات بومی، در چند سال آینده به صورت کامل برطرف خواهد شد.

به گزارش ایمنا، در این جلسه مدیران ادارات تابعه قوه قضائیه در استان کردستان، گزارشی از وضعیت اقدامات انجام شده در مجموعه تحت تصدی خود طی سال جاری را ارائه دادند.

کد خبر 706961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.