لزوم ثبت نشانی پستی اشخاص حقیقی در ثبت احوال

مدیرکل ثبت احوال استان خوزستان با تاکید بر لزوم ثبت نشانی پستی اشخاص حقیقی در سامانه ثبت احوال گفت: برای هر فرد ایرانی در کنار کد ملی وی آخرین نشانی ثبت شده در سامانه استعلام ملاک عمل قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از خوزستان مصطفی زمانی‌پور صبح امروز شنبه _چهارم آذر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطابق قانون چنانچه نشانی محل سکونت هر یک از هموطنان تغییر کند یا ثبت نشده باشد، به منظور تسهیل در این مساله و کاهش رفت و آمدها و جلوگیری از مشکلات در ارائه خدمات در آینده، نشانی جدید خود را در سامانه تغییر نشانی در پایگاه اطلاع رسانی ثبت احوال ثبت کنند.

وی افزود: برای هر فرد ایرانی در کنار کد ملی وی آخرین نشانی ثبت شده در سامانه استعلام ملاک عمل قرار می‌گیرد.

مدیرکل ثبت احوال استان خوزستان ادامه داد: بر اساس ماده ۶۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تمامی افرادی که آدرس محل سکونت آن‌ها تغییر می‌کند باید به سایت ثبت احوال به نشانی www.sabteahval.ir یا از طریق سامانه سهیم به نشانی sahim.sabteahval.ir مراجعه کنند و مراحل مربوط به تغییر نشانی خود را از این طریق انجام دهند.

زمانی‌پور اضافه کرد: ارائه خدمات دستگاه‌های مختلف بر اساس نشانی ثبت شده در این سامانه‌ها انجام خواهد شد، بر همین اساس دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات به شهروندان، موظف شده‌اند که نشانی افراد را از سامانه‌های مذکور استعلام کنند.

وی با بیان اینکه ملاک برخورداری از خدمات اداری و دولتی، نشانی ثبت شده در پایگاه سازمان ثبت احوال خواهد بود خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند برای اعلام تغییر آدرس و کد پستی خود به سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان(سهیم) به آدرس www.sahim.sabteahval.ir مراجعه و ظرف مدت کمتر از پنج دقیقه به صورت رایگان در این زمینه اقدام کنند.

کد خبر 706959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.