معلمان فرماندهان تعلیم و تربیت جامعه هستند

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: معلمان ما فرماندهان، افسران و میدان‌داران عرصه تعلیم و تربیت هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، سردار سرتیپ پاسدار احمد شفائی امروز _شنبه چهارم آذر_ در نشست بصیرتی با فرهنگیان بخش کورین شهرستان زاهدان اظهار کرد: جایگاه معلم جایگاه بسیار بزرگ و عظیمی است و معلمان وارثان انبیا و اولیا هستند.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت یکی از پیش‌نیازهای مهم در همه جوامع بشری است، گفت: پیش‌نیاز تعلیم و تربیت محبت و رحمت و پیش‌نیاز رشد که یکی از نیازهای جوامع بشری بوده، تعلیم است.

فرمانده سپاه سلمان با اشاره به اینکه فرماندهان، افسران و میدان‌داران عرصه تعلیم و تربیت معلمین هستند، افزود: هر ملتی که نسبت به تعلیم و تربیت اهتمام داشته باشد در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی رشد می‌کند.

شفائی تصریح کرد: در حوزه تعلیم و تربیت نیاز است تا همه مردم به همراه مسئولان به میدان بیایند و در رشد آن کوشا باشند؛ چرا که علت اساسی انحراف برخی از جوانان این است که ما در زمینه تعلیم و تربیت آن‌گونه که نیاز است اهتمام نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه باید فرزندان خطه کورین را به‌گونه‌ای تربیت کنیم که آینده این بخش، استان و کشور را بسازند، گفت: جمعیت ۲۰ هزارنفره دانش‌آموزان کورین اگر تحت تأثیر تربیت صحیح قرار بگیرند، به‌طور قطع جوانانی از میان آن‌ها رشد خواهند کرد که آینده استان و کشور را می‌سازند.

فرمانده سپاه سلمان با بیان اینکه ما باید دشمن را بشناسیم، برنامه و نقشه او را بفهمیم تا غافلگیر نشویم، افزود: یکی از اشکالات نظام آموزشی ما توجه نکردن به مهارت در مدارس است.

شفائی با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی بسیار مهم است و باید در مدارس برای فرزندان ما تعلیم داده شود، یادآور شد: امروز یکی از مهم‌ترین نکات که باید در مدارس به آن پرداخته شود مسئله وحدت و انسجام است چرا دشمن تمرکز ویژه به ایجاد اختلاف بین مردم دارد و سردمداران استکبار جهانی سیاست ایجاد اختلاف را به‌طور جدی در بین مسلمانان پیگیری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های بخش کورین وجود نیروی انسانی جوان و مستعد است که می‌طلبد برای پیشرفت این منطقه به مسئله تعلیم و تربیت توجه ویژه شود.

کد خبر 706948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.