مسئله اصلی استان کردستان اقتصاد است

استاندار کردستان گفت: امروز مسئله اصلی استان کردستان با در نظر گرفتن همه بخش‌ها، اقتصاد است که بر سایر حوزه‌ها نیز سایه افکنده است و باید برای رفع مشکلات استان بر این بخش تمرکز کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز _شنبه چهارم آذر_ در پیش‌نشست نهمین کنفرانس حکمرانی در استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: کنفرانس ملی حکمرانی برای بررسی و ارائه راهکار در مورد مسائل و مشکلات کشور است تا ما را در رسیدن به اهداف و سیاست‌های کلی نظام کمک کند که توسط دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: با عنایت رئیس دانشگاه تهران و رئیس دانشکده حکمرانی این دانشگاه، اولین کنفرانس حکمرانی استانی در استان کردستان برگزار می‌شود که فرصت مغتنمی برای استان ما است.

استاندار کردستان ادامه داد: ما در حکمرانی یا حکمروایی نیازمند این هستیم که راهبردهایی منطبق بر سیاست‌های کلی و اهداف عالی نظام به عنوان اسناد بالادستی دنبال کنیم و این راهبردها مورد توجه مدیران و دست‌اندرکاران نظام قرار گیرد تا مسیری که طی می‌کنیم در راستای اهداف عالی نظام باشد.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: ما در استان کردستان با توجه به ظرفیت‌های بومی و شرایط جغرافیایی و اجتماعی و سیاسی که داریم، برای گذار از نقاط محرومیت و رسیدن به تعالی و پیشرفت در همه شاخص‌ها، نیازمند یک برنامه مدون هستیم.

وی ادامه داد: استان کردستان ظرفیت‌های فراوانی دارد و به بیان رهبری یک استان فرهنگی است، اما امروز مسئله اصلی استان با در نظر گرفتن همه بخش‌ها، مسئله اقتصاد است که بر سایر حوزه‌ها نیز سایه افکنده است و باید برای رفع مشکلات بر آن تمرکز کنیم.

استاندار کردستان افزود: ما از رهاورد این نشست و کنفرانس باید به سمت طراحی و برنامه‌ریزی برای دست یافتن به اهداف و حل مسائل و مشکلات استان بهره ببریم که در این راه تمرکز اصلی ما بر مسئله اقتصاد است.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: امیدواریم با ورود جدی استان کردستان و دانشگاه تهران بتوانیم اولین دانشکده حکمرانی زیرمجموعه دانشگاه تهران را در آینده برای تمرکز بیشتر بر مسائل مختلف در نظام حکمرانی، در استان کردستان تأسیس کنیم.

علی‌اصغر پورعزت، رئیس دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران نیز در ادامه این نشست با اشاره به روند تأسیس دانشکده حکمرانی از سال ۱۳۸۶ گفت: از دو سال گذشته دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران تأسیس شد و امروز بالغ بر ۴۰ استاد با این دانشکده همکاری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: استان کردستان با توجه به اهمیتی که برای ما داشت اولین کنفرانس استانی حکمرانی را امروز را در آن برگزار کردیم که امیدواریم این استان بتواند در چند سال آینده شعبه دانشکده حکمرانی را در دانشگاه کردستان تأسیس کند.

کد خبر 706928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.