روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان ۲۰۲۳+ شعار و پوستر

روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان، برابر با ۲۵ نوامبر، با هدف افزایش آگاهی در مورد خشونت‌ها از جمله آزار خانگی و تجاوز جنسی مشخص شده است. شعار سال ۲۰۲۳، «#بدون بهانه: تأمین مالی راهبردهای مختلف پیشگیری و تغییر هنجارهای اجتماعی برای پایان دادن به خشونت علیه زنان و دختران» انتخاب شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، در ۲۵ نوامبر ۱۹۶۰، خواهران میرابال جمهوری دومینیکن توسط دیکتاتور زمان، رافائل تروخیو، ترور شدند. این خواهران که در جنبش‌هایی علیه رژیم تروخیو فعالیت می‌کردند، مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، خفه شدند و سپس سوار یک جیپ شدند و به سمت جاده‌ای کوهستانی رانده شدند تا مرگ آنها تصادفی به نظر برسد. در دسامبر ۱۹۹۹، مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ۲۵ نوامبر را به عنوان روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان نامگذاری کرد.

روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان + شعار و پوستر

شعار روز بین‌المللی مبارزه با خشونت علیه زنان

سازمان ملل متحد، امسال ۱۶ روز را با موضوع «وحدت» برای حمایت از زنان مشخص کرده است. شعار امسال «#بدون بهانه: تأمین مالی راهبردهای مختلف پیشگیری و تغییر هنجارهای اجتماعی برای پایان دادن به خشونت علیه زنان و دختران» است.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، ۱۹ درصد از زنان بین ۱۵ تا ۴۹ سال خشونت فیزیکی یا جنسی افراد نزدیک به خود را تجربه کرده‌اند که در برخی موارد این خشونت به مرگ زنان ختم شده است.

روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان + شعار و پوستر

تقریباً از هر سه زن، یک مورد (۳۰ درصد) در سراسر جهان خشونت فیزیکی یا جنسی را تجربه کرده است.

به طور متوسط ۲۴ نفر در دقیقه قربانی تجاوز جنسی، تعقیب یا خشونت فیزیکی می‌شوند و درصد زیادی از این افراد را زنان تشکیل می‌دهند.

زنان و دختران ۷۱ درصد از کل قربانیان قاچاق انسان را تشکیل می‌دهند.

از هر ۱۰ زن بیش از یک نفر در زندگی خود تجاوز جنسی اجباری را تجربه کرده است.

حداقل ۱۴۰ کشور قوانینی علیه خشونت خانگی و آزار جنسی دارند.

کمتر از ۴۰ درصد از زنانی که خشونت را تجربه می‌کنند به دنبال کمک هستند.

یک مطالعه جهانی توسط واحد اطلاعات اکونومیست نشان داد که ۳۸ درصد از زنان تجربیات شخصی خشونت آنلاین را داشته‌اند و ۸۵ درصد از زنانی که وقت خود را به صورت آنلاین سپری می‌کنند شاهد خشونت دیجیتال علیه زنان دیگر بوده‌اند.

روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان + شعار و پوستر

کد خبر 706925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.