طرح راهبردی بسیج برای تبدیل یزد به شهر نمونه گردشگری ایرانی-اسلامی

جانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد گفت: بسیج در منظومه فکری مقام معظم رهبری متعلق به همه آحاد ملت ایران که دل در گرو حل مسائل و دغدغه‌های مردم و انقلاب دارند بوده و چتر بسیج در طول و عرض تاریخ انقلاب باز است، بسیج مجموعه‌ای از نخبگان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که نمی‌گذارند باری بر زمین بماند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، سرهنگ حمیدرضا محدث صبح امروز _شنبه چهارم آذر_ در حاشیه رویداد رسانه‌ای جام امید استان یزد اظهار کرد: مجمع راهبردی بسیجیان استان یزد، هدف کارسازی و حل مسائل نخبگانی در جامعه را به کمک گروه‌های مختلف بسیج داشته و در امر بررسی مسائل استان قدم‌های خوبی برداشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه بسیج به معنای واقعی به مردم شناخته نشده است، افزود: بسیج به‌طور عمده در افکار عمومی در بحران‌های اجتماعی و طبیعی کار بی‌نظیری انجام داده است و حتی در دوران اغتشاشات و بحران‌های اجتماعی همه نگاه‌ها به بسیج است؛ بسیج به فرموده فرمانده کل قوا نیرویی کارآمد برای همه میدان‌ها است و بسیجی یک انسان چندمنظوره بوده که کارهای بر زمین مانده دشواری را انجام داده است و می‌دهد.

جانشین فرماندهی سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه بسیج متعلق به یک عده و قشر خاصی نیست، ادامه داد: بسیج در منظومه فکری مقام معظم رهبری متعلق به همه آحاد ملت ایران که دل در گرو حل مسائل و دغدغه‌های مردم و انقلاب دارند است و چتر بسیج در طول و عرض تاریخ انقلاب باز است، بسیج مجموعه‌ای از نخبگان اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که نمی‌گذارند باری بر زمین بماند.

محدث گفت برای ارائه بهتر خدمات به مردم نیاز به ایجاد تشکیلات است و مجمع بسیجیان استان یزد برای اهداف عالی بسیج گروه‌های تخصصی، کارگروه‌های شهرستانی، هیئت‌های اندیشه‌ورز و پایگاه‌ها را در سطح محلات شکل داده است. این مجموعه‌ها نظام مسائل مردم را بررسی و در گروه‌های تخصصی محلات، شهرستان‌ها و استان اولویت‌بندی می‌کند و سپس نخبگان علمی، تجربی و فرهنگی، اساتید دانشگاه با سطح عالی دانشگاهی و حوزوی که نیروهایی برخاسته از جامعه و اجتماع هستند و برای حل مسائل مردم راهکار ارائه می‌دهند، مباحث را پیگیری و تکامل را در امر انقلاب محقق می‌کنند.

طرح راهبردی بسیج برای تبدیل یزد به شهر نمونه گردشگری ایرانی اسلامی

۸ گروه تخصصی فعال و پویا نظام مسائل استان یزد را پیگیری می‌کنند

وی با اشاره به فعالیت ۸ گروه تخصصی فعال در استان یزد گفت: این گروه‌ها نظام مسائل استان را متناسب با مباحث اولویت‌بندی می‌کنند و راهکارهای عملیاتی ارائه می‌دهند؛ این گروه‌های تخصصی شامل گروه‌های اقتصاد و زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی، مدیریت و حکمرانی، آموزش، تحقیقات و فناوری، زنان و خانواده، بهداشت، سلامت و محیط زیست، آموزش و تربیت، گردشگری و صنایع دستی هستند، در سطح جامعه همه آحاد مردم مطلع هستند که بسیج در این حوزه‌های کار مؤثر می‌کند؛ چرا که متناظر با این گروه‌ها، کارگروه‌های شهرستانی و هیئت‌های اندیشه‌ورز در سطح محلات فعال و حساس هستند.

دبیر اجرایی مجمع بسیجیان استان یزد با اشاره به برخی از طرح‌ها و راهکارهای عملیاتی شده در ذیل این کارگروه‌ها گفت: گروه گردشگری و صنایع دستی استان در راستای تبدیل استان یزد به شهر نمونه گردشگری ایرانی-اسلامی یزد اقدام و در وهله اول بیش از ۴۰ نیرو را به عنوان راهنمای گردشگر تراز انقلاب اسلامی تربیت می‌کند، سفیران جهاد تبیین با همکاری بسیج طلاب، بسیج دانش‌آموزی و دانشجویان، طرح کارگروه فرهنگی و اجتماعی را در راستای افزایش سواد رسانه‌ای در آحاد جامعه و مردم عملیاتی می‌کنند که از آن جمله ایجاد مرکز کارآفرینی و نوآوری توسط گروه تحقیقات و فناوری در شهرستان‌های زارچ و بافق، اجرای طرح افزایش جمعیت و اجرای طرح حسان توسط گروه زنان و خانواده در شهرستان تفت بوده است.

احصای ۱۷ طرح عملیاتی در مجمع بسیجیان استان یزد

محدث با بیان اینکه ۱۷ طرح عملیاتی طی یک سال گذشته در قالب کارگروه‌ها و گروهای تخصصی در مجمع بسیجیان استان یزد بررسی شده است، افزود: یکی از این طرح‌های موفق طرح نفس (نجات فرزندان سقط) بوده که توسط گروه‌های بهداشت و سلامت و محیط زیست شکل گرفته است، آموزش سبک زندگی، دیوارهای روشنگری، تغییر آموزش‌های حافظه‌محور به آموزش‌های مهارت محور از دیگر طرح‌ها بوده است.

وی بیان کرد: سال جاری نیز طرح‌های جدید مردمی در سطح شهرستان‌ها و گروه‌های تخصصی در استان جمع‌آوری و تمام طرح‌های سال ۱۴۰۲ در مرکز راهبردی بسیج استان داوری و اولویت‌بندی می‌شود، سپس طرح‌های برتر و برگزیده در اجلاس مجمع بسیجیان استان یزد ارائه و عملیاتی خواهد شد.

دبیر اجرایی مجمع بسیجیان استان یزد از برگزاری دوازدهمین اجلاسیه مجمع بسیجیان استان یزد بیست‌وهشتم دی برگزار می‌شود و در این اجلاس دیدگاه‌ها نسبت به طرح و راهکارها ارائه خواهد شد.

کد خبر 706900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.