وعده معاون وزیر بهداشت برای تجهیز و بهره‌برداری از بیمارستان افضلیان نایین

معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت و درمان و علوم پزشکی گفت: بیمارستان در حال ساخت افضلیان شهرستان نایین بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تا چند ماه آینده ساختمان اصلی تحویل موقت و امر تجهیز بیمارستان برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در شأن مردم آغاز می‌شود.

بهروز رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، اظهار کرد: در راستای جهاد اتمام پروژه‌های نیمه تمام امروز توفیق حضور در جمع مردم عزیز شهرستان زیبای نائین و بازدید از بیمارستان در حال ساخت افضلیان و همچنین بیمارستان حشمتیه شهر نائین را داشتم.

وی ادامه داد: بیمارستان در حال ساخت افضلیان نائین بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در یک سال اخیر دارای رشد بسیار خوبی بوده است.

معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت و درمان و علوم پزشکی افزود: امیدواریم تا چند ماه آینده ساختمان اصلی این بیمارستان تحویل موقت شده و امر تجهیز این بیمارستان از ماه آینده آغاز خواهد شد و تجهیزات به شهرستان نائین ارسال می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه امیدواریم در چند ماه آینده بیمارستان افضلیان به بهره‌برداری برسد، گفت: بهره‌برداری از این بیمارستان موجب می‌شود که ارائه خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان نائین در وضعیت مطلوب‌تری انجام شود.

وی ادامه داد: ما سرمایه انسانی، پزشکان و پرستاران شریفی داریم که در ساختمان‌ها و فضاهای بسیار فرسوده ارائه خدمات می‌دهند و این نه در لیاقت مردم عزیز و نه در شأن همکاران است.

معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت و درمان و علوم پزشکی گفت: با فضاهای فیزیکی و این نهضت ساخت بیمارستان و اتمام پروژه‌های بهداشتی که در کشور راه افتاده است، در تلاش هستیم تا در آینده نزدیک وضعیت بهتر و چهره بهتری به سیمای درمان و بهداشت شهرستان نائین بدهیم.

رحیمی با اشاره به بازدید از بیمارستان حشمتیه نائین نیز اظهار کرد: با توجه به بار ترافیکی و ترانزیتی که در این منطقه وجود دارد، این بیمارستان دارای اورژانس شلوغی است و کمبودها به وضوح مشخص است.

وی ادامه داد: دستگاه سی تی اسکنی که به تازگی در این بیمارستان نصب شده است نیاز به قطعات و تجهیزاتی دارد که تأمین اعتبار برای بیمارستان انجام خواهد شد و امیدواریم چهره این بیمارستان تغییراتی کند که خدمات مطلوب‌تری به مردم ارائه شود.

معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت بهداشت و درمان و علوم پزشکی تصریح کرد: سیاست کلی وزیر بهداشت این است که حداقل نقل و انتقال بیمار را داشته باشیم و اگر به دنبال ارتقای عدالت در سلامت هستیم، بتوانیم سطح دسترسی با حفظ بیمار را در همان استان انجام بدهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بیمارستان افضلیان شهرستان نائین بزرگترین بیمارستان شرق استان اصفهان است که در شهریورماه امسال، معاون امور مجلس رئیس جمهور از این بیمارستان بازدید و این پروژه نیمه‌تمام را مورد نیاز شرق استان اصفهان عنوان کرد و اعتبار قابل توجهی برای تکمیل این پروژه اختصاص داد.

پیش از این در سال گذشته، نام این بیمارستان در ردیف ماده ۲۳ جدول بودجه سال ۱۴۰۲ ذکر شده بود و در سال گذشته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان، از اختصاص ۸۰ میلیارد تومان بودجه به این پروژه شهرستان نائین خبر داد.

با توجه به بار ترافیکی و ترانزیتی این منطقه و شلوغی بیمارستان حشمتیه نائین به عنوان تنها بیمارستان فعلی و اینکه برخی بیماران از شهرستان‌های اطراف مانند خور و بیابانک برای درمان به نائین مراجعه می‌کنند، تکمیل این پروژه و بهره‌برداری از آن یکی از مطالبات مردم و مسئولان شهرستان نائین است.

کد خبر 706863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.