ترافیک خیابان ابوریحان بیرونی قزوین ساماندهی شد

شهردار قزوین از ساماندهی جریان ترافیک خیابان ابوریحان بیرونی خبر داد و گفت: با هدف ساماندهی جریان ترافیک و آشکارسازی دماغه ورودی خیابان ابوریحان بیرونی، بشکه ایمنی و تابلوی حاشیه‌نما در ضلع جنوبی جداکننده معبر نصب شد.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از ریشه‌کنی و حذف ۱۵۰ کُنده خشک و سنتی از بوستان ملت قزوین خبر داد و اظهار کرد: پس از چندین دهه ماندگاری تنه‌های درختان خشکیده، بقایای پوسیده ۱۵۰ کنده از محل بوستان خارج و پاک‌سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه بوستان ملت به عنوان بوستان قدیمی شهر قزوین در دهه ۵۰ شمسی در محل باغ‌های سنتی محله حکم‌آباد احداث شده است، افزود: هدف از اجرای این طرح مناسب‌سازی بستر بوستان و جمع‌آوری بافت‌های مرده چوب است که به محل تجمع آفات و حشرات موذی تبدیل شده بود و از طرفی در تردد کاربران بوستان نیز مشکل ایجاد می‌کرد، با توجه به تنومندی کنده‌های موجود، این طرح با حداقل آسیب به بستر بوستان اجرا شد.

شهردار قزوین تصریح کرد: با هدف افزایش ایمنی تردد شهروندان و کاهش مخاطرات ناشی از اختلال عملکرد چراغ‌های راهنمایی و رانندگی؛ سولار چراغ چشمک‌زن گذر عرضی عابرپیاده بلوار شهید بهشتی، مقابل ورزشگاه الغدیر تعویض شد.

صباغی افزود: نوسازی و بهسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی تقاطع‌های سطح شهر به‌منظور بهبود ایمنی تردد کاربران ترافیکی بدون وقفه و مستمر در حال انجام است.

وی از پاک‌سازی مسیر رودخانه بازار شهر قزوین در منطقه یک شهری خبر داد و افزود: با هماهنگی باغداران و ستاد بحران و به منظور پیشگیری از سیلابی شدن رودخانه بازار و بروز خطرات احتمالی مسیر رودخانه بازار توسط عوامل اجرایی ناحیه منفصل شهری چوبیندر و خیرآباد، پاک‌سازی و خاک‌برداری انجام شد.

شهردار قزوین گفت: در راستای زیبا سازی و بهبود سطح فضای سبز و کناره درختان در فضای سبز معابر و پارک‌ها، عملیات حاشیه‌زنی و رسیدگی به فضای سبز، توسط عوامل اجرایی سازمان مدیریت پسماند با پیگیری ناحیه اندیشه اجرا می‌شود.

صباغی گفت: عملیات علف‌گیری، پاک‌سازی فضای سبز، برگ‌کشی، حذف بوته‌های هرز و خودرو و حاشیه‌زنی از جمله فعالیت‌های انجام شده است.

وی از ساماندهی جریان ترافیک خیابان ابوریحان بیرونی خبر داد و افزود: با هدف ساماندهی جریان ترافیک و آشکارسازی دماغه ورودی خیابان ابوریحان بیرونی، بشکه ایمنی و تابلوی حاشیه‌نما در ضلع جنوبی جداکننده معبر نصب شد.‌

کد خبر 706840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.