تخصیص پساب برای آبیاری فضای سبز شهری خوانسار

شهردار خوانسار گفت: به‌منظور آبیاری فضای سبز شهر، ۱۰ لیتر بر ثانیه پساب تصفیه‌خانه فاضلاب خوانسار به آبیاری فضای سبز شهر تخصیص یافت.

مهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای که میان شهرداری خوانسار و شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به‌منظور آبیاری فضای سبز شهری خوانسار صورت گرفت از محل تصفیه خانه ۱۰ لیتر بر ثانیه پساب شهری خوانسار به فضای سبز شهرداری تخصیص یافت.

وی افزود: این انتقال آب از تصفیه‌خانه فاضلاب تا بهشت فاطمیه (س) به طول ۳.۵ کیلومتر در حال لوله‌گذاری است و در گام دوم ایستگاه پمپاژ در حاشیه تصفیه‌خانه فاضلاب و استخر ذخیره‌سازی در محوطه بهشت فاطمیه (س) انجام شد و تصفیه تکمیلی روی پساب صورت می‌گیرد.

شهردار خوانسار خاطرنشان کرد: آب‌رسانی با لوله‌گذاری به طول ۴.۵ کیلومتر به سمت میدان امام حسین (ع) و بلوارهای آیات عظام گلپایگانی، باران و پارک‌ها در حاشیه مسیر صورت می‌گیرد؛ برای اجرای این طرح حدود ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که تاکنون ۵۰ میلیارد ریال آن هزینه شده است.

احمدی از اجرای عملیات ساخت سطل زباله با هدف استفاده در سطح شهر و پارک‌ها توسط واحد تأسیسات شهرداری خوانسار خبر داد و اضافه کرد: رفع خطر آب‌گرفتگی معابر سطح شهر توسط نیروهای خدمات شهری شهرداری خوانسار در دست اجرا است و طرح نهضت آسفالت در معابر سطح شهر ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه عملیات زیرسازی و آسفالت صدوبیست‌وپنجمین کوچه خاکی (کوچه گلبرگ ۴ محله سردشت) شهر خوانسار اجرا شد، تصریح کرد: ساخت المان کتاب، دوات و قلم با استفاده از تنه خشک درخت در حال انجام است و شهرداری خوانسار با هدف ارج نهادن به جایگاه کتاب و کتابت، اقدام به ساخت المان کتاب، قلم و دوات با استفاده از تنه خشک درخت جنب شهرداری کرده است تا یادآور آثار مکتوب نویسندگان بزرگ خوانساری باشد.

شهردار خوانسار با بیان اینکه شهرداری در راستای احیای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی اقدام به احداث بوستان کتاب خواهد کرد، گفت: احداث بوستان کتاب خوانسار به مساحت ۱۳۰۰ متر مربع واقع در چهارراه کشاورز در برنامه کاری سال آینده شهرداری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 706822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.