نقش مهم کارگروه‌های تخصصی دیوان عالی کشور در آسیب‌شناسی پرونده‌ها

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های تحولی ما در دیوان عالی کشور تشکیل کارگروه‌های تخصصی کیفری، حقوقی، خانواده و مواد مخدر است، گفت: این کارگروه‌های تخصصی نقش مهمی در آسیب‌شناسی پرونده‌های قضائی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در آغاز جلسه شورای معاونین ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: حضرت زهرا (س) بعد از رحلت نبی مکرم اسلام (ص) با همه توان به دفاع از ولایت و امامت پرداخت و با بیان خطبه فدکیه مردم را به حمایت از ولایت و صراط مستقیم دعوت کرد.

وی با بیان اینکه بزرگترین درس فاطمیه ولایتمداری و بصیرت است، افزود: حضرت فاطمه (س) در میدان عمل وارد شد و با مراجعه به درب خانه مهاجرین و انصار و ایراد سخنان غرا، مردم را به تبعیت از امامت و پیام غدیر دعوت کرد و بزرگترین درسی که این اقدام داشت، دشمن‌شناسی، ولایتمداری و بصیرت است.

رئیس دیوان عالی کشور با گرامیداشت روز مجلس و شهادت آیت الله سید حسن مدرس گفت: شهید آیت الله مدرس در زمان خود نماینده‌ای مردمی، روحانی بصیر و سیاستمداری زمان‌شناس بود؛ سالروز شهادت این مرد بزرگ از سوی مجلس شورای اسلامی با عنوان روز مجلس نام‌گذاری شده است و به همین مناسبت این روز را گرامی می‌دارم و برای رئیس مجلس شورای اسلامی و همه نمایندگان آرزوی توفیقات بیشتر در خدمت مردم مؤمن و عزیز را دارم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های تحولی ما در دیوان عالی کشور تشکیل کارگروه‌های تخصصی کیفری، حقوقی، خانواده و مواد مخدر است، اظهار داشت: این کارگروه‌های تخصصی نقش مهمی در آسیب شناسی پرونده‌های قضائی دارد، احکام و آرایی که در دیوان عالی کشور نقض می‌شود باید به صورت تخصصی مورد رسیدگی قرار گیرد و ایرادات وارده احصا و مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای از نخبگان دستگاه قضائی در دیوان عالی کشور مشغول خدمت هستند که با سابقه‌ای طولانی و صادقانه در این مجموعه خطیر قضائی خدمت کرده و دغدغه اجرای عدالت و احقاق حق را داشته و دارند.

کد خبر 706814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.