سازمان‌ لیگ، فیفادی و برنامه فشرده؛ دردسر سه‌گانه سپاهان

تیم فوتبال سپاهان با فشرده‌ترین برنامه فوتبالی طی فصل‌های اخیر مواجه است و پس از شکست استقلال خوزستان، آماده دو دیدار مهم در لیگ قهرمانان آسیا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پُر بی‌راه نیست اگر بگوییم لیگ‌برتر فوتبال ایران سال جاری یکی از عجیب‌ترین فصول خود را در تاریخ برگزاری این رقابت‌ها، سپری می‌کند.

اگر قوانین عجیب و غریب سازمان لیگ را کهموجب اختلاف و بلبشو بین تیم‌های مدعی و در نهایت کسر ۴ امتیاز از سپاهان شد، کنار بگذاریم، برخی اتفاقات مانند برنامه‌ریزی‌های بد، تعطیلی‌های مکرر بازی‌ها، و مسئله فیفادی هم به‌شدت روی اعصاب تماشاگران و مخاطبان فوتبالی است‌.

لیگ بیست‌وسوم، مرداد سال جاری بود که آغاز شد، با برگزاری چهار هفته پشت سر هم، هشتم شهریور لیگ تعطیل شد تا تیم ملی فوتبال ایران در فیفادی به مصاف تیم‌های ملی بلغارستان و آنگولا برود.

به همین ترتیب در چند تعطیلی پی‌درپی بخاطر فیفادی‌ها و البته حضور تیم ملی امید در رقابت‌های آسیایی، که باخت یک بر صفر مقابل هنگ‌کنگ و حذف در مرحله یک‌چهارم نهایی را به همراه داشت، برگزاری منظم لیگ برتر فوتبال ایران را تحت شعاع قرار داد.

در جدیدترین فیفادی که برنامه همه تیم‌ها از جمله سپاهان اصفهان را به هم ریخته اما به پایان رسیده است، تیم ملی فوتبال ایران در انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ ابتدا هنگ‌کنگ را با چهار گل شکست داد و سپس در تاشکند، برابر ازبکستان با تساوی دو بر دو متوقف شد.

سازمان‌لیگ، فیفادی و برنامه فشرده؛ دردسر سه گانه سپاهان

نکته جالب ماجرا مربوط به لیستی است که امیر قلعه‌نویی برای این دو بازی انتخاب کرده بود. او هفت بازیکن از سپاهان به نام‌های پیام نیازمند، محمد قربانی، محمد دانشگر، جواد حسین‌نژاد، آریا یوسفی، رضا اسدی و رامین رضائیان را به اردوی اول فراخواند. قلعه‌نویی برای جدال با ازبک‌ها روی اسم قربانی و یوسفی خط قرمز کشید تا آن‌ها به جمع طلایی‌پوشان برگردند.

در این دو مسابقه، تعدادی از بازیکنان سپاهان به میدان رفتند و حتی رامین رضائیان دو گل هم به ثمر رساند و نتیجه‌بخش بود، این در حالی است که سپاهان با تقویم فشره‌ای روبه‌رو است. آن‌ها روز پنجشنبه در هفته یازدهم لیگ‌برتر به مصاف استقلال خوزستان رفتند، اما ژوزه مورایس پرتغالی که چند روز دشوار در مقابل اصفهانی‌ها می‌بیند، تصمیم گرفت به ملی‌پوشان خود استراحت دهد.

سپاهان سه بر یک حریف انتهای جدولی را برد، اما در غیاب ستارگانش، آن‌قدر آشفته و بد بازی کرد که اگر بازیکنان استقلال خوزستان می‌توانستند روی موقعیت‌های به دست آمده، حرفه‌ای‌تر عمل کنند، چه بسا طلایی‌پوشان دیار زاینده‌رود، پس از توقف برابر نساجی در شمال و شکست سه بر دو مقابل ملوان در خانه، باز هم اسیر اتفاقات بد ناشی از تعطیلی‌های مکرر لیگ‌برتر می‌شدند.

سازمان‌لیگ، فیفادی و برنامه فشرده؛ دردسر سه گانه سپاهان

قضیه وقتی جالب می‌شود که بدانیم طوفان زرد، در آسیا، شانس صعود دارد و اتفاقاً روز دوشنبه این هفته باید در آزادی از نیروی هوایی عراق پذیرایی کند؛ دیداری که نتیجه‌اش برای صعود به مرحله بعد، به‌شدت حائز اهمیت است. ضمن اینکه، ۷ روز پس از آن، پسران مورایس، یک جدال فوق‌العاده سنگین در جده با تیم پرمهره الاتحاد انجام خواهد داد.

پس از پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، سپاهان به فاصله پنج روز به پنج روز، باید در لیگ‌برتر ایران هم مقابل رقبا قرار گیرد و کار بسیار سختی پیش رو دارد.

همین اتفاق سبب شد که ژوزه مورایس به خاطر دعوت ۷ بازیکنش به تیم ملی، آن هم با توجه به تقویم فشرده سپاهان، به امیر قلعه‌نویی به‌صورت غیرمستقیم معترض شود.

طلایی‌پوشان در حال حاضر استقلال خوزستان را با موفقیت از پیش رو برداشته‌اند و باید ببینیم، شرایط در ادامه چگونه رقم خواهد خورد، اینکه آیا خستگی ناشی از اردوهای تیم ملی، در روند آن‌ها خلل ایجاد می‌کند یا شرایط جور دیگری پیش می‌رود؟ 

کد خبر 706810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.