خرس قهوه‌ای و ۲ توله‌اش در طبیعت رهاسازی شدند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: یک قلاده خرس قهوه‌ای و دو توله‌اش در سمیرم از استخری فاقد آب کشاورزی به عمق سه متری نجات یافتند و در طبیعت رهاسازی شدند.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره نجات یک قلاده خرس قهوه‌ای و دو توله‌اش که در یک استخر ذخیره فاقد آب کشاورزی به عمق سه متر در روستای نقل بخش پادنای علیای شهرستان سمیرم محبوس مانده بودند، اظهار کرد: با ایمن سازی محل و نصب نردبان نجات، به محیط طبیعی بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه منطقه حفاظتی دنا با وسعت ۹۳ هزار هکتار حفاظت شده و ۲۵ هزار هکتار پارک ملی از لحاظ تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری بسیار حائز اهمیت است، افزود: براساس ضرورت حفاظت و کنترل مستمر، لازم است سازمان حفاظت محیط زیست کشور در تفکیک و واگذاری مدیریت منطقه حفاظتی در بخش دنای شرقی در مرز سیاسی به استان اصفهان، تقویت نیروی انسانی محیط‌بان، تجهیزات و اعتبارات مرتبط با افزایش تیم‌های گشت و نظارت اقدام کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث مشابه لازم است؛ سازمان جهاد کشاورزی با ابلاغ به تمام مالکان استخرهای ذخیره آب کشاورزی نسبت به الزام نصب حفاظ و محصور کردن اطراف استخرها جهت جلوگیری از وقوع حوادث اقدامات ضروری را اجرایی کنند.

وی خاطر نشان کرد: این خرس قهوه‌ای و دو توله‌اش با حضور به موقع عوامل محیط‌بان اداره محیط زیست سمیرم، پارک ملی دنا، همکاری عوامل محلی و واحد آتش نشانی شهرداری بی ده نجات یافتند.

کد خبر 706782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.