مقدمات کلنگ زنی پروژه بندرگاه جدید لنگه در سفر رئیس جمهور فراهم شود

استاندار هرمزگان گفت: با توجه به اینکه مطالعات طرح بندرگاه جدید لنگه در مراحل پایانی قرار دارد لازم است مقدمات این پروژه برای کلنگ‌زنی در سفر رئیس جمهور فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی در حاشیه سفر یک روزه خود به شهرستان بندرلنگه با حضور و بازدید در حدفاصل شهر بندرلنگه تا بندر بوستانه از اراضی مشخص شده برای احداث بندرگاه جدید لنگه، اظهار کرد: مساحت اجرایی این بندر مهم و استراتژیک در فاز اول ۳۰۰ هکتار در نظر گرفته شده است اما در فازهای آتی مساحت توسعه این بندر تا یک‌هزار هکتار افزایش خواهد یافت.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره در هم تنیدگی شهر با محدوده بندری لنگه، اضافه کرد: با وجود افزایش تقاضای عملیات بندری در بندرگاه فعلی لنگه امکان توسعه وجود نداشت بر همین اساس مطالعات امکان سنجی و احداث بندری جدید در غرب هرمزگان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: عمقی که بندرگاه جدید دارد حدود ده متر است در حالی که بندر فعلی حدود پنج متر آبخور دارد و امکان پهلوگیری کشتی‌های بزرگ در آن محدود شده است.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: بر اساس برآورد اولیه ظرفیت سالانه بندرگاه جدید لنگه ۹ میلیون تن است در حالی که ظرفیت بندر فعلی ۲.۷ میلیون تن می‌باشد.

دوستی بر لزوم توجه به آینده نگری در ترسیم افق‌های پیش‌روی طرح تأکید کرد و گفت: باید محدوده‌های مورد نیاز برای ایجاد و توسعه بخش‌های معدنی و صنعتی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به مجاورت اراضی معین شده برای بندرگاه جدید لنگه با محور بندرلنگه به پارسیان، تصریح کرد: بررسی‌ها برای توسعه محور جدید این دو شهرستان نیز باید در دستور کار قرار گیرد تا مزاحمتی بین بندرگاه و جاده فعلی وجود نداشته باشد.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: با توجه به اینکه مطالعات طرح بندرگاه جدید لنگه در مراحل پایانی قرار دارد لازم است مقدمات این پروژه برای کلنگ‌زنی در سفر رئیس جمهور فراهم شود.

کد خبر 706764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.