ساماندهی متکدیان در شهر اراک

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۶۰ متکدی در اراک شناسایی، غربالگری و ساماندهی شده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از اراک و به نقل از روابط عمومی شهرداری، علیرضا شعبانی اظهار کرد: ادامه طرح جمع‌آوری متکدیان و معتادین متجاهر در شهر اراک در هفته پایانی آبان ماه انجام شد.

وی افزود: طرح جمع‌آوری متکدیان و معتادین متجاهر در شهر اراک در هفته‌ای که گذشت از تاریخ ۲۷ آبان لغایت دوم آذر ماه سال جاری، توسط شهرداری اجرا شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک تصریح کرد: در این طرح‌ها ۳۵ متکدی شامل شش زن و ۱۰ کودک و ۹ مرد از سطح شهر و آرامستان اراک شناسایی و توسط اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی ساماندهی شدند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۹ نفر معتاد متجاهر بودند افزود: کودکان ایرانی پس از هماهنگی لازم با بهزیستی به خانواده‌ها تحویل و کودکان تبعه افغانی نیز به نماینده اداره اتباع تحویل شدند و معتادین متجاهر نیز تحویل نیروی انتظامی و کمپ ترک اعتیاد شدند.

شعبانی تاکید کرد: اکثر متکدیان اراک غیر بومی هستند و برخی از آنها از شهرهای مجاور به اراک برای تکدی‌گری مهاجرت کرده‌اند و ساکن این شهر شده‌اند.

وی ادامه داد: متأسفانه درآمد بالای متکدیان در شهر اراک موجب شده به راحتی دست از تکدی‌گری برندارند و حتی پس از معرفی به مراجع قضائی نیز بدون ترس به این کار مشغول می‌شوند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک گفت: افرادی که با روش اسپند دود کردن یا نظافت شیشه خودرو به تکدی‌گری می‌پردازند، طی دو ساعت میانگین یک میلیون درآمد دارد و اگر تمام روز به تکدی‌گری ادامه دهند حداقل ۳ میلیون تومان درآمد دارند و با این درآمد حاضر به اشتغال در جای دیگر نیستند.

وی تصریح کرد: متأسفانه شهروندان بدون آگاهی از شرایط آنها به این قبیل افراد کمک می‌کنند و اکثر مبالغ حاصل از تکدی‌گری به خرید مواد مخدر توسط این افراد اختصاص می‌یابد.

شعبانی اظهار کرد: برخی از کودکان نیز توسط خانواده خود مورد سو استفاده قرار گرفته و به تکدی‌گری اجباری می‌پردازند.

وی خاطر نشان کرد: از شهروندان تقاضا داریم، برای جلوگیری از پدیده تکدی‌گری از کمک به این افراد خودداری کنند.

کد خبر 706745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.