در نظم جهانی کنونی جمهوری اسلامی ایران نقش تعیین کننده دارد

امام جمعه گچساران گفت: پیشرفت‌های چشمگیر ایران اسلامی نشان از نقش تعیین کننده در نظم جهانی کنونی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد حجت‌الاسلام سید عنایت هاشمی منش، در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه این هفته گچساران ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته اظهار کرد: بسیج از ارزشمندترین و ماندگارترین یادگارهای امام (ره) به شمار می‌رود امامی که خود بسیجی بود و بسیجیان را مصداق کاملی از ایثار، فداکاری، اخلاص و عشق به خدمت در جامعه می‌دانست.

وی افزود: از ویژگی‌های بسیج مردمی بودن این قشر باعزت است و پایبندی به اصول و مبانی دینی و توانایی با هرگونه تهدید فرهنگی و نظامی از ویژگی‌های ممتاز بسیج است.

خطیب نماز جمعه گچساران گفت: امروز فرهنگ و تفکر بسیجی بسیار حائز اهمیت است زیرا جمهوری اسلامی در جهان قدرتمند است و روزبه‌روز بر این قدرت هم افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: موفقیت بسیج در عنصر معنویت و ایمان بسیجیان است امروز تفکر بسیجی را باید در غزه و فلسطین دید، غزه یک مدرسه و دانشگاه جهانی است که ساکنان آن درس صبر و مقاومت را در برابر ظلم به جهانیان عرضه می‌دارند.

هاشمی‌منش خاطرنشان کرد: امروز در غزه یک اتفاق بزرگ تمدنی در حال رخ دادن است و غزه به عنوان یک پرورشگاه انسان‌های بزرگ، تاریخ‌ساز و خواستگاه تحولات بی‌نظیر در تاریخ زندگی انسان‌ها به شمار می‌رود.

وی افزود: طوفان الاقصی نماد آموزه‌های عمیق فرهنگی و تمدنی است و این درس‌ها و اندیشه‌ها را جوانان فلسطینی از بسیجیان عزیز ما فراگرفته‌اند، درس‌های عظیمی که نتیجه اعتماد به وعده‌های الهی است.

خطیب جمعه گچساران گفت: آن روزها رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس را شاهد بودیم و امروز نیز درس وحدت و اتحاد را در محور مقاومت می‌بینیم و امروز بزرگ‌ترین عامل استیصال دشمن نیز تاب‌آوری و مقاومت بی‌نظیر مردم غزه در تمام عرصه‌ها است که این مهم را از ملت بزرگ ایران اسلامی یاد گرفته‌اند.

وی اظهار کرد: استکبار جهانی امروز جنگی ترکیبی در غزه به راه انداخته است درحالی‌که بمباران بیمارستان‌ها و حملات وحشیانه صهیونیست‌ها را شاهد هستیم، اما ملت مظلوم فلسطین همچنان در برابر این جنایت‌ها مقاومت می‌کند.

هاشمی‌منش گفت: عملیات طوفان الاقصی دیوار اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی را در هم شکست و شکستی غیرقابل ترمیم بر آن‌ها وارد کرد و این نشان می‌دهد به حول و قوه الهی زوال این غده سرطانی نزدیک است.

وی تصریح کرد: آنچه امروز می‌تواند به غزه کمک کند و انتظار از همه ملت‌ها است اینکه با تحریم کالا، نفت و انرژی و قطع ارتباط با این غده سرطانی به مردم غزه کمک کنند.

خطیب نماز جمعه گچساران خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند؛ که دست غربی‌ها و موضع واقعی آن‌ها در مورد تغییر نژادی و حقوق دروغین بشر آن‌ها رو شده‌است، بنابراین آن‌هایی که مدافع حقوق بشر هستند کجا نشسته‌اند و چرا همچنان سکوت کرده‌اند.

وی افزود: رهبری انقلاب فرمودند؛ که اسرائیل در شناسایی و نابودی حماس ناکام مانده است و امروز جمهوری اسلامی در تمامی حوزه‌ها نیز پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته است و آنچه امروز نظام احتیاج دارد اتحاد بیشتر و امید به آینده است و دشمنان بدانند آنچه تعیین‌کننده نظم جدید جهانی است جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

هاشمی‌منش گفت: هفتم آذرماه از طرف شورای انقلاب فرهنگی به نام روز فناوری و نوآوری نام‌گذاری شده است، استقلال در همه عرصه‌ها از شعارهای انقلاب اسلامی است و استقلال در عرصه اقتصادی برای ما و کشورمان اهمیت بالایی دارد و وابستگی اقتصادی عرصه‌های دیگر استقلال را هم تهدید می‌کند.

وی افزود: رهبر انقلاب در سال‌های اخیر اکثریت شعارهای سال را حول محور اقتصادی تعیین کرده‌اند و ما باید نسبت به اقتصاد ملی خودمان غیرت داشته باشیم و از کالاهای خودمان استفاده کنیم و هم تولیدکنندگان علاوه برافزایش باید محصولاتی باکیفیت و رقابت‌پذیر داشته باشیم.

امام جمعه شهر گچساران تصریح کرد: وحدت و اتحاد مسئولین در شهرستان زبانزد است و این می‌تواند فضای خدمت را بیش از گذشته فراهم کند و ان‌شاءالله حضور امروز استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این شهرستان مایه خیروبرکت باشد.

وی خدمت بی‌منت به مردم هیچ‌وقت تشکر نمی‌خواهد تشکر واقعی را خداوند الهی دارد و تشکر واقعی را مردم عزیز با حضور در عرصه‌های مختلف دارند، خاطرنشان کرد: اگر در انتخابات مردم کشورمان با مشارکت حداکثری حضور دارند یعنی صیانت از دستاوردها انقلاب و آنچه امروز باید تلاش کرد برای خدمت بیشتر به این مردم است.

هاشمی منش گفت: دولت قدم‌های بسیار خوب زیربنایی برداشته است و نشان داده که دغدغه رفع مشکلات مردم را در سطح ملی دارد و امیدواریم هرچه زودتر اثرات این اقدامات جهادی را شاهد باشیم.

وی در ادامه خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: گچساران شهرستانی است که به بام نفت ایران معروف است و این شهرستان را باید با جوانان رشید ۱۹ آبانش معرفی کرد، جوانانی که مقابل رژیم پهلوی ایستادند و به مقام والای شهادت رسیدند.

خطیب جمعه شهر گچساران افزود: ظرفیت گچساران در حوزه انرژی، کشاورزی، منابع آبی و گردشگری کم‌نظیر است که می‌توان به‌عنوان قطب اقتصادی و قطب فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد باشد و استان را کمک کند.

وی تصریح کرد: مسئولان باید جوانان را دریابند البته با یک برنامه‌ریزی قوی و منسجم می‌توان دغدغه این جوانان عزیزی که این روزها برای به‌کارگیری در پتروشیمی گچساران پروبال می‌زنند را برطرف کرد.

هاشمی منش خاطرنشان کرد: جناب استاندار اگر امروز مردم شهرستان گچساران و جوانان نگران هستند که افراد غیربومی در گچساران به‌کارگیری شوند چون مشکل این است که خود بیکار هستند وگرنه هیچ‌کس با دوست و هم نوعش مشکلی ندارد، مسئولین گچساران می‌توانند اول فضای حضور جوانان شهرستان را در فضاهای خدمتی شهرستان فراهم کنند و بعد دیگران می‌توانند از این نعمت گسترده در گچساران بهره ببرند که این خود نیاز به تدبیر دارد.

کد خبر 706741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.