ماجرای پول‌هایی که شهید خرازی از چند فرمانده دفاع مقدس گرفت/آقایان لطفا دنگتان را بپردازید

حساسیت فرماندهان دفاع مقدس به بیت‌المال از خصوصیات بارز مردانی بود که توانستند با دست‌خالی به اداره جنگ بپردازند، آنها حاضر نبودند حتی لحظه‌ای به عنوان مصرف شخصی از بیت‌المال استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روزهایی که طی هشت سال جنگ تحمیلی بر رزمندگان و خانواده‌هایشان گذشت، برای کسانی که در آن برهه زندگی و فضا را لمس می‌کردند، امری قابل درک است، اما برای نسل‌های بعد که در همه این سال‌ها بدون حس کردن جنگی در امنیت کامل به سر برده‌اند، روایت آن روزها هم خواندنی است و هم تجسم آن کمی مشکل است. روزهایی که اگر در خاطرات و روایات همان رزمندگان نقل نشود، بعدها به فراموشی سپرده خواهد شد و تاریخ کم‌حافظه‌تر از آن است که روزهای درخشان یک ملت را به خاطر بسپارد. بنابراین جمع‌آوری خاطرات و نشر آن از زبان افرادی که در میدان آتش حضور داشتند، می‌تواند هم مستندتر و هم قابل‌باورتر باشد.

ماجرای پول‌هایی که شهید خرازی از چند فرمانده دفاع مقدس گرفت/آقایان لطفا دنگتان را بپردازید

سردار «مرتضی قربانی» از فرماندهان سپاه در دوران دفاع مقدس در بیان خاطرات سال‌های حماسه با اشاره به خاطره‌ای از همراهی‌اش با چند فرمانده شهید دفاع مقدس و درخواست شهید خرازی آنها می‌گوید: یک بار من به همراه فرماندهان حسین خرازی، احمد کاظمی، مهدی زین‌الدین، حسن باقری، مجید بقایی، مهدی باکری و محمدرضا ابوشهاب با ماشین در مسیر کرمانشاه در حال حرکت بودم. در گوشه‌ای از جاده برای خواندن نماز و خوردن غذا ایستادیم.

نماز خواندیم و غذای‌مان را خوردیم. بعد از خوردن کباب، حسین خرازی رو به ما کرد و گفت: «آقایان لطفاً دُنگ‌شان را بدهند». از همه ما پول گرفت. شهید زین‌الدین پول نداشت از برادران قرض کرد تا پول کباب را حساب کند. حسین خرازی بعد از پرداخت هزینه ناهار، رو به ما کرد و گفت: «امروز غذای پادگان چلو خورش با پلو عدس است و من به عنوان فرمانده اجازه ندارم از پول بیت‌المال کباب بخورم، برای همین دُنگ‌هایتان را گرفتم»

کد خبر 706673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.