همه ظرفیت‌های کشور را برای آبادانی و پیشرفت کرمانشاه پای کار خواهیم آورد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با حضور در مسجد شهید زارعی، و دیدار با جوانان این مسجد، هفته بسیج را گرامی داشت و بیان کرد: بسیج، حاصل ابتکار امام خمینی (ره) بود که عموم مردم را پای کار انقلاب آورد و نیروهایی کاردان و مؤثر برای حفظ و اعتلای نظام اسلامی تربیت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج حبیب الله غفوری شامگاه _پنجشنبه دوم آذر_ با حضور در مسجد شهید زارعی، و دیدار با جوانان این مسجد، هفته بسیج را گرامی داشت و بیان کرد: بسیج، حاصل ابتکار امام خمینی (ره) بود که عموم مردم را پای کار انقلاب آورد و نیروهایی کاردان و مؤثر برای حفظ و اعتلای نظام اسلامی تربیت کرد.

وی پیامبر عظیم الشأن (صلی الله علیه و آله و سلم) را پایه‌گذار اصلی بسیج خواند و اضافه کرد: بسیج، مسیری نورانی و مطمئن و در امتداد فعالیت انبیا و اولیا است.

امام جمعه کرمانشاه با مروری بر خدمات ارزنده بسیج، از زمان تأسیس تاکنون، به‌ویژه در زمینه رفع محرومیت عنوان کرد: تقارن حیات ما با انقلاب اسلامی شایان شکرگزاری از خداوند بزرگ است چراکه انقلاب اسلامی کانون تحولات جهانی و زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت (عج الله تعالی فرجه الشریف) است.

وی با اشاره به اینکه حامیان صهیونیست با صرف هزینه‌های هنگفت به‌دنبال تحقق ایده نیل تا فرات خود هستند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با نصرت الهی, سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را، به عنوان فرزندی از روستا، به‌میدان مبارزه آورد، او را خنثی‌کننده توطئه دشمنان قرار داد و ابرقدرتی به‌نام آمریکا را با انبوهی از نیرو و امکانات به‌وسیله‌ی او ناکام گذاشت.

حجت‌الاسلام غفوری افزود: عملیات «طوفان الاقصی» نیز نمونه دیگری از امداد الهی است که روی کار آمدن و میدان دار شدن مجدد جریان مقاومت را برای تحقق نظم نوین جهانی رقم زده است. چهره اسرائیل در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، چهره کشوری شکست‌ناپذیر بود که ظرف شش‌روز چند کشور را شکست داده بود اما امروز حریف یک گروه ۱۲۰۰ نفره فلسطینی نمی‌شود و این حاصل ایمان و تقوای مجاهدان است.

وی به استناد قرآن کریم، انسانِ مؤمنِ متقیِ اهل فداکاری برای خدا را در عالم هستی تعیین‌کننده خواند و تصریح کرد: هر فرد از افراد جامعه می‌تواند منظور رحمت و لطف خدا باشد و همه ما تا می‌توانیم با تأثیر مثبت در جامعه به‌سمت مسیر هدایت و نورانیت گام برداریم.

امام جمعه کرمانشاه با ذکر این نکته که خداوند متعال نزد فرشتگان به عبادت جوانِ مؤمن مباهات می‌کند خاطرنشان کرد: تقوا و عبادت خالصانه سرمایه اصلی انسان و آن چیزی است که خداوند منان بر اساس آن بنده را ارتقا می‌دهد.

وی استان کرمانشاه را شایسته جایگاهی بالاتر از وضع فعلی دانست و بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های ویژه این استان نیروی انسانی است که باید زمینه به‌فعلیت‌رسیدن توان آن‌ها فراهم شود.

حجت‌الاسلام غفوری آینده استان را نویدبخش ارزیابی کرد و گفت: عزم عمومی برای اصلاح و پیشرفت، حتماً عنایت و امداد الهی را در پی خواهد داشت.

در پایان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، ضمن ابراز امیدواری از مسیر رو به رشد استان عنوان کرد: همه ظرفیت‌های کشوری را برای آبادانی و پیشرفت استان پای کار خواهیم آورد تا به‌فضل الهی استان کرمانشاه با استفاده مناسب از ظرفیت‌های خدادادی، شاهد روزهای بهتری باشد.

کد خبر 706652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.