عزم جزم دولت سیزدهم برای زدودن زنگار محرومیت از رخسار بخش زیلایی

فرماندار شهرستان مارگون گفت: محرومیت‌زدایی از بخش محروم زیلایی با همکاری دولت و ستاد اجرایی فرمان امام با تعریف پروژه‌های متعدد در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری ایمن ا از کهگیلویه و بویراحمد مختار اندرخور عصر روز _پنجشنبه، دوم آذر_ در حاشیه بازدید مسئولان استانی و شهرستانی از بخش محروم زیلایی در شهرستان مارگون اظهار کرد: پروژه‌های متعدد بسیاری در حوزه محرومیت‌زدایی با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام در قالب «طرح اقدام» در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل زیرساخت‌های مختلف آموزشی، ورزشی، کشاورزی، فناوری و ارتباطات، آبرسانی، راه روستایی، برق‌رسانی، روشنایی معابر، دامداری و سایر موارد است.

فرماندار شهرستان مارگون با بیان اینکه مقرر شده‌است این پروژه‌ها در مدت یک‌سال به بهره‌برداری برسد، گفت: در توافق با ستاد اجرایی فرمان امام ۴۰ میلیارد تومان پروژه محرومیت‌زدایی در بخش زیلایی کلنگ‌زنی شده‌است.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین این پروژه‌ها شامل راهدارخانه مسیر برف‌گیر و حادثه‌خیز شبلیز به زیلایی، اصلاح شبکه آبرسانی به روستاهای این بخش، احداث مخزن آبرسانی به روستای «زیرنا»، «موشمی وسطی» و مرمت و تعمیر مخزن آب شرب روستای «بردپهن» می‌شود.

اندرخور با بیان اینکه خانه زیست پزشک موشمی سفلی در روزهای آینده افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: احداث سیل بند و دیوار حائل روستای «بردپهن» و جاده میان روستای «پوله» نیز در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در حوزه برق نیز ۳۵۰ عدد چراغ روشنایی برای معابر روستایی منطقه زیلایی پیش‌بینی شده‌است که قیمت هر عدد چراغ چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

فرماندار شهرستان مارگون از احداث سالن ورزشی روستای «چاهن» در بخش زیلایی خبر داد و افزود: سه زمین چمن مصنوعی در روستاهای «بالرود»، «بردپهن» و «مورزرد» احداث می‌شود.

وی تصریح کرد: جهت تعمیر و تجهیز مساجد منطقه زیلایی مبالغی بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان اختصاص داده شود و ساخت دو خانه عالم در روستاهای «زیرنا» و «چاهن» احداث می‌شود.

اندرخور خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی در روستاهای پوله، زیرنا و مورزرد احداث ۶۰۰ متر کانال هدایت آب به مرحله مناقصه رفته است.

وی افزود: در حوزه راهسازی زیرسازی جاده بالرود به چاهن به طول شش کیلومتر، انجام شده‌است و اعتبار آسفالت آن نیز تزریق می‌شود.

عزم جزم دولت سیزدهم خود را برای زدودن زنگار محرومیت از رخسار بخش زیلایی

فرماندار شهرستان مارگون گفت: زیرسازی راه روستایی «له‌فراخ_موشمی علیا به کاهدونی» به اتمام رسیده‌است و به زودی عملیات آسفالت آن آغاز می‌شود.

وی افزود: شش کیلومتر از راه ارتباطی روستای مورزرد آسفالت شده‌است که با تزریق اعتبارات سفر ریاست جمهوری سه کیلومتر باقی‌مانده نیز آسفالت می‌شود.

اندرخور با بیان اینکه علاوه بر طرح‌های «طرح اقدام» با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام طرح‌های دیگری از طرف دولت سیزدهم در بخش زیلایی در حال اجرا یا در دستور کار قرار دارد.

عزم جزم دولت سیزدهم خود را برای زدودن زنگار محرومیت از رخسار بخش زیلایی

وی تصریح کرد: احداث چمن مصنوعی در روستای «برد پهن» توسط آموزش و پرورش یک میلیارد و ۲۰۰ تومان جهت تکمیل سالن ورزشی این روستا نیز اختصاص یافته است.

اندرخور خاطرنشان کرد: جهت تکمیل سالن ورزشی روستای «کاهدونی» نیز یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده‌است.

وی افزود: مبلغ دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای تکمیل و بهره‌برداری کتابخانه روستای «بردپهن» اختصاص یافته است.

فرماندار شهرستان مارگون از اختصاص ۱۱۵ میلیارد تومان به راه ارتباطی «تاکسیسه_مورزرد» خبر داد و گفت: مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای راه ارتباطی «سیاه‌کوه_مورغم» اختصاص یافته است.

فرماندار شهرستان مارگون با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ آسفالت هفت کیلومتر راه روستایی از سیاه‌کوه تا پوله انجام شده‌است، افزود: یکی از مطالبات مردم زیلایی تغییر پیچ‌های منطقه «گچ» به دلیل ریزش و رانش زمین بود که برای این مورد فعلاً چهار میلیارد تومان اختصاص یافته و برای اتمام به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی تصریح کرد: ارتقا شبکه برد پهن و موشمی‌ها و راه‌اندازی سایت جدید 4G در منطقه چاهن از دیگر اقدامات انجام شده در بخش زیلایی است.

اندرخور خاطرنشان کرد: در حوزه گازرسانی زیلایی ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبار اولیه در نظر گرفته شده و این پروژه عظیم هم‌اکنون در حال اجرا است.

عزم جزم دولت سیزدهم خود را برای زدودن زنگار محرومیت از رخسار بخش زیلایی

در این بازدید مدیرکل امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار شهرستان مارگون، بخشدار بخش زیلایی و سایر مسئولان شهرستان مارگون از نزدیک به بررسی مشکلات این روستاهای بخش زیلایی پرداختند.

کد خبر 706648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.