سینما و هنر ابزارهای خوبی برای معرفی سیره امام رضا (ع) است

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: سینما، هنر و موسیقی ابزارهای خوبی برای ترویج سیره رضوی و به ویژه مفاهیمی مثل کرامت است که باید هنرمندان بیش از پیش در این زمینه کار کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، پوریا جلالی امروز _پنجشنبه دوم آذرماه_ در آئین اختتامیه سیزدهمین همایش علمی پژوهشی سیمای امام رضا (ع) در زبان و ادبیات فارسی با محوریت کودک و نوجوان اظهار کرد: از میان دوازده گوهر امامت شیعه، امام هشتم، آقا امام رضا (ع) به خواست خداوند راهی ایران شد تا امروز برای تمامی ما مسلمین، مظهری از حضور شعائر مذهبی و حجت دین مبین اسلام باشد.

وی افزود: جشنواره‌های رضوی نقش برجسته‌ای در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی دارند و فرهنگ و هنر حوزه مهم جامعه است که باید برای افزایش تأثیرگذاری، به این مقوله پرداخته شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: سینما، هنر و موسیقی ابزارهای خوبی برای ترویج سیره رضوی و به ویژه مفاهیمی مثل کرامت است که باید هنرمندان بیش از پیش در این زمینه کار کنند.

وی بیان داشت: کرامات امام رضا (ع) در همه عرصه‌ها برای ما ایرانیان قابل مشاهده است و هنر یکی از این عرصه‌ها است؛ چه بسیار هنرمندان عاشقی که به عشقش قلم بر نشر روح زده‌اند و آثاری خلق کرده‌اند که ردپای عوالم قدسی در آنها هویداست و به همین دلیل جاودانه شده‌اند.

جلالی عنوان کرد: جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) که یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای جهانی با محوریت امام رضا (ع) و سیره آن امام همام به شمار می‌رود، آوردگاهی مهم برای ارادتمندی هنرمندان ایران و جهان اسلام به امام رضا (ع) است و می‌توان این رویداد را در نوع خود یکی از ظرفیت‌های بی نظیر و بزرگ هنری ایران دانست.

کد خبر 706631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.