آتش بس در غزه نشان دهنده قدرت حماس بود

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: آتش بس نشان دهنده قدرت حماس بود، رژیم صهیونیستی اول تبادل اسرا و سپس آتش بس را می‌خواست اما خواسته جبهه مقاومت اول آتش بس بعد تبادل اسرا را در نظر داشت که به عینه دیدیم ابتدا آتش بس اتفاق افتاد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار مجتبی بعد از ظهر امروز _ پنجشنبه دوم آذرماه _ در همایش جهادگران فاطمی که در ناحیه امام صادق (ع) اصفهان برگزار شده بود، اظهار کرد: مهمترین کاری که امام خمینی (ره) انجام داد، این بود که حفظ و حراست از انقلاب را به دست مردم سپرد و مردم را در اداره کشور و نگهبانی کشور مشارکت داد؛ از این رو ۴۵ سال است مردم در حال نقش آفرینی و حضور در صحنه و دفاع از انقلاب هستند.

وی افزود: برای اینکه نقش آفرینی مردم کامل شود، امام پایه و اساس سازمان بسیج را در کشور بنیان نهاد؛ بسیجی که چابک و چالاک است، وابسته به دستورالعمل اداری نیست، آتش به اختیار، جهادی، انقلابی، حاضر در صحنه و تشکیل شده از اقشار مختلف مردم است؛ امام این مسئولیت را به بسیج سپرد تا با کمک مردم کارهای مختلفی را انجام دهند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان تصریح کرد: هر جا اتصال، وفاق و همدلی بسیج با مردم در قالب‌های گروه‌های جهادی، گشت‌های رضویون، مربیان آموزشی، تعلیم و تربیت، ۲۰ قشر مختلف صورت گرفته است، می‌بینیم کارنامه و عملکردمان درخشان است و نمره قابل قبولی گرفته است.

وی ادامه داد: عملکرد بسیج در طول ۴۵ سال گذشته در انقلاب، تثبیت نظام جمهوری اسلامی، مقابله با گروهک‌ها، اداره جنگ و حضور در جنگ، قبول نقش آفرینی در عملیات‌های مختلف و همچنین فرماندهی یگان‌های عمده شاهد این مدعا است و بخش اعظمی از شهدای استان اصفهان بسیجی هستند.

سردار فدا اضافه کرد: در دوران‌های سازندگی، جنگ نرم، مقابله با فتنه‌ها و اتفاقاتی که دنبال ضربه زدن و نابودی جمهوری اسلامی افتاد؛ می‌بینیم که عزیزان بسیجی پرچم دار و در خط مقدم بوده و دشمنان را در رسیدن به نقشه‌ها ناکام می‌گذارند.

وی تاکید کرد: عملکرد، کارنامه و تجربه بسیج سرلوحه کشورها و گروه‌های مختلف و جبهه مقاومت قرار گرفته است؛ اگر می‌بینم غزه امروز استوار ایستاده است به این دلیل است که مردم فلسطین اسلام ناب را که اساس تفکر بسیجی است، سرلوحه خود قرار داده‌اند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه ارتباط با انقلاب اسلامی امکان مقابله و پشتیبانی معنوی را برای مردم غزه فراهم کرد، افزود: دو سال بعد از پیروزی انقلاب، کسانی بودند که داعیه دار مبارزه مردم فلسطین بودند تمام آبرو و حیثیت مردم فلسطین و مبارزه ۴۰ ساله آن‌ها را در پیمان کمپ دیوید فدا کردند؛ اما وقتی شهدای هشت سال دفاع مقدس، روحیه جهادی انقلابی، ایستادگی و مقاومت زنان و مردان این مرز و بوم الگوی جبهه مقاومت می‌گیرد شاهد رقم خوردن صحنه‌هایی از ایثار و شهادت هستیم که در مقایسه با اصفهانی که در یک روز ۳۷۰ شهید تشییع شد، می‌بینیم روزانه این تعداد شهید بلکه بالاتر در غزه تشییع می‌شوند.

وی تاکید کرد: مسئله فلسطین و غزه را امام زنده کرد و با پیروزی انقلاب امام فرمودند که رژیم صهیونیستی باید نابود شود و همان سال اول انقلاب روز قدس را تشکیل دادند، امروز شرایطی پیش آمده که علی رقم تلاش رسانه‌های صهیونیستی، تجمعات بسیار زیادی را از مردان وجدان دار و زنان آزاده دنیا شاهدیم که آمریکا و اسرائیل را محکوم می‌کنند.

سردار فدا ادامه داد: حوادث غزه نشان داد اسرائیل همان آمریکا و آمریکا همان اسرائیل است و برای ما فرقی ندارند؛ همچنین حوادث غزه نشان داد فشار، کشتار، حملات وحشیانه، تخریب روستاها، قتل و غارت، تجاوزگری، خراب کردن خانه‌ها، ایمان و اراده انسان‌های مصمم را دو چندان خواهد کرد و اتفاقی را رقم خواهد زد که غزه با وسعت ۳۶۰ کیلومترمربع و دو میلیون جمعیت دنیا را تکان دهد.

وی اضافه کرد: عملیات طوفان الاقصی امید را بین مردم فلسطین زنده کرد؛ قبلاً کودکان فلسطینی امیدی به بزرگ شدن نداشتند اما رزمندگان جبهه مقاومت با سازماندهی، برنامه‌ریزی، طراحی و کار حساب شده همینه رژیم صهیونیستی را بعد از ۷۰ سال در هم پیچیدند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان تصریح کرد: ارتش رژیم صهیونیستی همیشه به مجامع بین المللی متکی بود؛ در این چند روز دیدیم هرگونه حمایت از اسرائیل انجام دادند، تجهیزات و امکانات آوردند و پول‌های باد آورده دادند اما غزه یک قدم عقب ننشست؛ پشتیبانی و حمایت آمریکایی‌ها در غزه هیچ کارایی نداشته و نخواهد داشت.

وی دومین ویژگی رژیم صهیونیستی را سازمان جاسوسی قوی، با تجربه، دارای ساختار پیچیده، مرموز و پرقدرت در تمام نقاط جهان تا قبل از عملیات طوفان الاقصی قلمداد کرد و گفت: در همه نقاط جهان تیم ترور، تخریب و … داشتند و افراد را ترور یا اسیر می‌کردند و به سرزمین‌های اشغالی می‌آوردند.

وی ادامه داد: خداوند چشم و گوش صهیونیست‌ها را کور و کر کرده بود و به مخیله آن‌ها نمی گنجید که عملیاتی ترکیبی بتواند در عین رعایت اصل غافلگیری رژیم صهیونیستی را در بهت و حیرت فرو ببرد.

سردار فدا اذعان کرد: سومین ویژگی صهیونیست‌ها ارتش مجهز، آموزش دیده، مجهز و باتجربه‌ای بود که قبلاً کشورهای عربی را شکست داده بود اما در این عملیات خلع سلاح شد؛ هیچ کاری نتوانست انجام دهد، فلسطینی‌ها ۳۵ کیلومتر در عمق سرزمین‌های اشغالی پیشروی کرده و ۱۸ شهرک را آزاد کردند؛ ۵۰۰ هزار آواره رژیم فراریان و ساکنان همین شهرک‌ها هستند و این برای اولین بار است که رژیم صهیونیستی آواره دارد.

وی اضافه کرد: چهارمین ویژگی قدرت ارعاب و بازدارندگی رژیم صهیونیستی بود؛ زمانی برای جلوگیری از رشد و پیشرفت علمی ما دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کرد تا به سمت انرژی صلح آمیز هسته‌ای نرویم. با تسلط و احاطه‌ای که در سرزمین‌های اشغالی داشتند به تمام مبارزان فلسطینی زنگ می‌زدند و آنها را تهدید به ترور می‌کردند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه ویژگی آخر که صهیونیست‌ها به آن می‌بالیدند این بود که ادعا می‌کردند عمق سرزمین‌های اشغالی را از آسیب دور نگه داشته و درگیری‌ها را در طرف مقابل می‌بردند، گفت: عملیات طوفان الاقصی در شرایط، موقعیت و ساعتی رخ داد که ۲۳۰ اسیر و هزار کشته در ساعات اولیه برای رژیم صهیونیستی رقم زد که بخشی از آنها دانه درشت‌ها و فرماندهان خط مقدم رژیم هستند؛ این در حالی است که در جنگ ۳۳ روزه لبنان تنها سه اسیر از صهیونیست‌ها گرفته شد.

وی افزود: بچه‌های غزه تمام تجهیزات، مواضع دفاعی از سیم خاردار، خاکریز، دیوار حائل، چاه‌های ضد نفوذ با عمق ۳۰ متر، سلاح‌های خودکار، تیربار خودکار، دوربین مادون قرمز، دوربین حرارتی، رادارها، پهپادها، کوادکوپترها، ارتباط با ماهواره و … را بچه‌های فلسطینی از کار انداخته و هک کردند؛ رژیم صهیونیستی روز اول گفت که ما حماس را از بین برده و غزه را پاکسازی می‌کنیم و مردم فلسطین را به صحرای سینا و صحرای اردن کوچ می‌دهیم.

سردار فدا با بیان اینکه کشورهای عربی منطقه که ادعای دفاع از ملت فلسطین داشتند امروز پشت فلسطینیان را خالی کردند، گفت: با این همه عملیات طوفان الاقصی دستاوردهای زیادی داشت؛ روزانه ۵۰۰ میلیون دلار خسارت جنگی برای رژیم رقم زد؛ تمام مراکز تولیدی و کارخانجات واقع شده در حاشیه نوار غزه تعطیل است، تمام کارگران فصلی که از کشورهای آسیای جنوب شرقی می‌آمدند از قبیل ویتنامی‌ها و تایلندی‌ها، فیلیپینی‌ها که به مزارع می‌آمدند از ترس جان خود فرار کردند، دو میلیون گردشگری که قبلاً به سرزمین‌های اشغالی می‌آمدند دیگر وجود ندارند، هیچ پروازی به فرودگاه تل آویو صورت نمی‌گیرد و اعتماد یهودیان به رژیم صهیونیستی برای تأمین امنیت شهرک‌های تخلیه شده سلب شده، مهاجرت معکوس شکل گرفته، جبهه مقاومت اعتماد به نفس و قدرت پیدا کرده که در هر لحظه عملیات انجام دهد و تلفاتی را از رژیم صهیونیستی بگیرد.

وی با طرح این سوال که چه اتفاقی خواهد افتاد؟ ابراز کرد: آتش بس نشان دهنده قدرت حماس بود، رژیم صهیونیستی اول تبادل اسرا و سپس آتش بس را می‌خواست اما خواسته جبهه مقاومت اول آتش بس بعد تبادل اسرا را در نظر داشت که به عینه دیدیم ابتدا آتش بس اتفاق افتاد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: هیچ اتفاقی بالاتر از این نخواهد بود که رژیم صهیونیستی از پشت دیوارهای مستحکم خود را در معرض تیر و حمله رزمندگان قرار داده است؛ طی ۱۰ روز گذشته ۱۰ درصد تانک‌های رژیم صهیونیستی با سلاح‌های ابتکاری و موشک‌های غنیمت گرفته شده از داعش و خود اسرائیل زده شدند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی در عوض به دنبال حریف در اتاق‌های عمل بیمارستان‌ها، مدارس، خیابان‌ها و ساختمان‌های بی دفاع مردم مردم غزه می‌گردد اما مردم غزه ایستادگی را از مردم دزفول و اصفهان یاد گرفته اند.

سردار فدا تاکید کرد: مطمئن باشید همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند که رژیم صهیونیستی در برابر رزمندگان فلسطینی ضربه فنی شد، عملیات طوفان الاقصی قابل ترمیم نیست؛ به همین دلیل آمریکایی‌ها به اتاق جنگ رژیم صهیونیستی آمدند تا فرماندهی و اداره عملیات را به عهده بگیرند تا نگذارند این هیمنه و اعتبار و شوکت فرو ریزد در حالی که فرو ریخته و خبر ندارند.

وی ابراز کرد: غزه امروز نیاز به پشتیبانی معنوی ما دارد، دعا و استغاثه به حضرت ولی امر کمک حال مردم غزه است، پشتیبانی نقدی و غیرنقدی به مردم غزه موردی است که باید در نظر گرفته شود؛ زمستان است و مردم غزه سرپناه و حامی جز ایران ندارند و امیدشان به ما است؛ باید کمک کنیم تا مردم غزه از این شرایط سخت بیرون بیایند و با روحیه بسیجی و جهادی ظرفیت‌های فتح قله را در منطقه رقم بزنیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان خاطر نشان کرد: نباید خسته شده و کم بیاوریم؛ فتح قله یعنی تقویت جبهه مقاومت که یک قدم نیست، فتح قله شکست رژیم صهیونیستی و اخراج آمریکایی‌ها از منطقه است؛ فتح قله یعنی تقویت مبارزان مسلمان در کشورهای اسلامی منطقه و فتح قله به معنای اتصال این انقلاب به انقلاب جهانی حضرت مهدی است.

وی تاکید کرد: امیدواریم در صحنه‌های دفاع از انقلاب، همانطور که در عرصه‌های مختلف بسیجیان حاضر، ایثارگر و داوطلب هستند، در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن و انتخابات آخر سال با حضور همگانی شرکت کنند و با جهاد تبیین ظرفیت مشارکت مردم را فراهم کنند.

کد خبر 706580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.