روابط ایران و ترکمنستان، ریشه در تاریخ این دو کشور دارد

وزیر فرهنگ ترکمنستان گفت: روابط دوستانه ایران و ترکمنستان علاوه بر همسایگی، ریشه در تاریخ و قرون گذشته دارد و این روزهای فرهنگی با تلاش‌های روسای جمهور دوکشور در راستای توسعه روابط فرهنگی دو کشور ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وزیر فرهنگ ترکمنستان عصر امروز _پنجشنبه، دوم آذر_ در آئین افتتاح هفته فرهنگی ترکمنستان اظهار کرد: روابط دوستانه ایران و ترکمنستان علاوه بر همسایگی، ریشه در تاریخ و قرون گذشته دارد و این روزهای فرهنگی، با تلاش‌های رؤسای جمهور دوکشور در راستای توسعه روابط فرهنگی دو کشور ارائه شده است.

وی افزود: در بین دولت‌های ایران و ترکمنستان روابط دوستانه‌ای در راستای فرهنگ، مدنیت، انرژی و سیاست ادامه داشته و امیدواریم ادامه‌دار باشد.

وزیر فرهنگ ترکمنستان با بیان اینکه علاوه بر تمام فعالیت‌های دو کشور، راه‌اندازی روزها و برنامه‌های فرهنگی گامی مؤثر در جهت ارتقا روابط خواهد بود، گفت: در برنامه‌های فرهنگی هنرمندان دو کشور به اجرا می‌پردازند، روزهای فرهنگی ترکمنستان در گذشته نیز در ایران برگزار می‌شده و این بار در اصفهان که دارای بناهای تاریخی است برگزار می‌شود

وی ضمن تشکر از دولتمردان ایران و ترکمنستان خاطرنشان کرد: در این مدت برنامه‌های متنوعی از جمله نمایشگاه صنایع دستی، کنسرت‌های موسیقی، شب شعر برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 706579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.