افتتاح بزرگ‌ترین مجموعه چمن مصنوعی دانش‌آموزی کشور/ کمبود فضای ورزشی مراکز آموزشی جبران شد

استاندار اردبیل در آیین افتتاح بزرگ‌ترین مجموعه چمن مصنوعی دانش‌آموزی کشور گفت: کمبود در فضای ورزشی مراکز تعلیم و تربیت استان جبران شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سیدحامد عاملی عصر امروز _پنجشنبه دوم آذر_ در آئین بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مجموعه چمن مصنوعی دانش‌آموزی کشور اظهار کرد: این طرح در مدت کمتر از سه ماه و در زمینی احداث شده که پیش از این در فهرست زمین‌های مازاد و قابل فروش قرار گرفته بود، اما با تهیه طرح اجرایی، این فضای معطل افتاده و بلااستفاده به یک مجموعه ورزشی تبدیل شد.

وی با اشاره به کمبود فضای آموزشی و ورزشی در استان اردبیل افزود: کمبود در فضای ورزشی مراکز تعلیم و تربیت استان تا حدودی جبران شده، اما کمبود در فضای آموزشی همچنان وجود دارد.

استاندار اردبیل کمبود ۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل را خسران بزرگی برای بخش تعلیم و تربیت این منطقه عنوان کرد و ادامه داد: استان اردبیل در حوزه ورزشی توانمندی بالایی دارد، اما هم در ساماندهی نیروی انسانی و هم در ایجاد زیرساخت‌های ورزشی در این استان، طی دو دهه اخیر غفلت زیادی شده است.

عاملی همچنین بر ایجاد هنرستان تربیت‌بدنی در داخل همین مجموعه افتتاح شده تاکید و اضافه کرد: باید دانش‌آموزان مستعد در امور ورزشی را برای تحصیل در این هنرستان هدایت کنیم.

به گزارش ایمنا، استاندار اردبیل در تیرماه امسال طی بازدید میدانی دستور آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین مجموعه چمن مصنوعی دانش‌آموزی کشور در استان و تخصیص اعتبار را صادر کرد که این پروژه با هزینه بیش از ۱۸ میلیارد تومان اعتبار پس از ۵ ماه به بهره‌برداری رسید.

مجموعه شهید سلیمانی از یک زمین چمن فوتبال به مساحت ۹۰۰۰ مترمربع، ۲ زمین چمن مینی فوتبال به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع اردبیل، یک زمین والیبال ساحلی به مساحت ۳۰۰ مترمربع، یک زمین کف‌پوش روباز (گل‌کوچک) به مساحت ۲۵۰ مترمربع و پیست دو و میدانی به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع برخوردار است.

کد خبر 706578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.