رتبه اول اصفهان در نصب پنل‌های خورشیدی

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: امروز به خود می‌بالیم که در سطح کشور مقام اول را در نصب پنل‌های خورشیدی داریم، به‌طوری که تا تیرماه ۵۵۰ پنل به بهره‌برداری رسیده‌اند و در این راستا وام ۶۰ میلیاردی را در اختیار مردم قرار بدهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسن عجمی بعد از ظهر امروز _پنجشنبه دوم آذر_ در همایش جهادگران فاطمی که در ناحیه امام صادق (ع) اصفهان برگزار شده بود، اظهار کرد: بسیج سازندگی مأموریت‌های محرومیت‌زدایی، خدمت‌رسانی، اقتصاد مقاومتی و حرکت‌های جهادی را دنبال می‌کند که نخ تسبیح آن حرکت‌های جهادی است.

وی افزود: تا امروز سه‌هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در استان تشکیل شده که در ۱۰ استان و ۶ شهرستان فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی اصفهان تصریح کرد: به همت گروه‌های جهادی در دو سال اخیر بیش از یک‌هزار خانه برای محرومان ساخته شده که از این میان ۵۲۰ خانه با همکاری کمیته امداد ساخته شده است.

عجمی ادامه داد: بسیاری از اعضای گروه‌های جهادی به صورت همدل و همگام با یکدیگر برای اینکه بتوانند سرپناهی را برای مستضعفین ایجاد کنند، با وجودی که ممکن است برای خود خانه‌ای نداشته باشند، اما مسکن‌ساز محرومان هستند.

وی با اشاره به تأمین آب شرب برخی مناطق تصریح کرد: در شهرستان سمیرم، فریدونشهر و نائین ۶۵ روستا مدنظر بوده و تا امروز به ۸۵ روستا وارد شدیم که تاکنون ۶۰ درصد کار انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی اصفهان ادامه داد: کمک به مجموعه کشاورزی در سطح استان، تأمین آب شرب، آب کشاورزی و لایروبی قنوات و نیز خدمت‌رسانی در زمان کرونا با استفاده از توان مردم از ضدعفونی کردن معابر تا کمک‌های مومنانه، آزادسازی زندانیان، تأمین جهیزیه برای افراد بی‌بضاعت از جمله اقدامات بسیج سازندگی است.

عجمی تأمین دو هزار جهیزیه برای نیازمندان، دو میلیون و ۵۰۰ بسته معیشتی که نیمی از آن‌ها را سپاه و مابقی را مردم فراهم کرده‌اند، از دیگر اقدامات بسیج سازندگی عنوان کرد و افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان وام تبصره ۱۶ پرداخت شده و امسال نیز ۵۰۰ میلیارد تومان وام جهت اشتغال مردم در استان پرداخت می‌شود و از ظرفیت یک هزار و ۷۵۰ صندوق قرض‌الحسنه شرکت‌های تعاونی استفاده شده تا بتوانیم با مردم همکاری کنیم.

وی ادامه داد: در بحث پنل‌های خورشیدی بسیج سازندگی با محوریت گروه‌های جهادی تاکنون یک‌هزار و ۱۰۰ پنل خورشیدی در راستای جهاد روشنایی و تأمین انرژی استان و خدمت به مردم ضعیف و کم برخوردار ایجاد شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی اصفهان تصریح کرد: امروز به خود می‌بالیم که در سطح کشور مقام اول را در نصب پنل‌های خورشیدی داریم، به طوری که تا تیرماه ۵۵۰ پنل به بهره‌برداری رسیده‌اند و در این راستا وام ۶۰ میلیاردی را در اختیار مردم قرار بدهیم.

عجمی با تاکید بر اینکه گل حرکت‌های ما در مجموعه بسیج سازندگی حرکت‌های جهادی است، اذعان کرد: تاکنون سه‌هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در زمینه‌های مختلف ایجاد شده که حرکت‌های خوبی در سطح استان دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی گروه جهادی از ارگان‌های خاصی خانواده بی بضاعتی را شناسایی می‌کند یا خودشان آن‌ها را شناسایی می‌کنند که فلان مسکن را برای محرومین بسازند، با هزینه بسیار کمی با وساطت گروه‌های جهادی خانه‌ها ساخته می‌شوند که از کارهای خوب مجموعه جهادی استان است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی اصفهان با بیان اینکه هر جا اشکالی باشد و حادثه‌ای رخ دهد مجموعه جهادی پای کار است، خاطرنشان کرد: جهادگران امروز در سیستان و بلوچستان مشغول آب‌رسانی به روستاها و کمک به تأمین مسکن محرومان هستند، در کرمان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران و هر جا فرد بی‌بضاعتی باشد بچه‌های جهادی انجام وظیفه می‌کنند.

کد خبر 706572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.