۸۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان کرمانشاهی اهدا شد

با اهدای ۸۰۰ سری جهیزیه از سوی خیرین، کمیته امداد و سپاه پاسداران، ۸۰۰ نوعروس کرمانشاهی راهی خانه بخت شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حبیب‌الله آسوده امروز _پنجشنبه، دوم آذر_ در آئین نکوداشت خیرین و توزیع ۸۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان کرمانشاهی با اشاره به اهتمام مجموعه کمیته امداد برای حل مشکلات مددجویان، اظهار کرد: در تلاشیم نگذاریم هیچ جوانی به خاطر مسائل اقتصادی از ازدواج عقب بماند.

وی ادامه داد: امسال مجموعه کمیته امداد وعده توزیع ۱۰۰ هزار سری جهیزیه در کشور را داده که این وعده را با مشارکت خیرین عملیاتی خواهیم کرد.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه با اشاره به تلاش مجموعه کمیته امداد برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن دانش‌آموزان به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های مهم کمیته امداد در کشور، گفت: نباید اجازه دهیم هیچ کودکی به خاطر مسائل اقتصادی ترک تحصیل کند.

آسوده همچنین خواستار برنامه‌ریزی گروه‌های مردمی برای گفتمان‌سازی در حوزه‌های مختلف در جامعه شد و افزود: باید با زنده کردن فرهنگ‌های خوبی مثل فرهنگ استاد شاگردی در جهت کاهش آمار بیکاری در کشور تلاش کنیم که گروه‌های مردمی بتوانند نقش تأثیرگذاری در این زمینه داشته باشند.

سردار سیدضیاالدین حزنی دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته بسیج، با اشاره به پای کار بودن بسیجیان در همه عرصه‌ها از جمله تهیه و توزیع جهیزیه در راستای ترویج ازدواج آسان، اظهار کرد: مجموعه سپاه پاسداران راه‌اندازی ازدواج آسان را با کمک دیگر نهادها شامل کمیته امداد، بهزیستی، آستان قدس رضوی و… شروع کرده و امیدواریم در حوزه ترویج ازدواج آسان بتوانیم گام‌های خوبی برداریم.

وی ادامه داد: تا امروز بیش از ۲۰ هزار سری جهیزیه توسط رده‌های مختلف سپاه با همکاری نهادهایی مثل کمیته امداد، بهزیستی و … در استان کرمانشاه توزیع شده است.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران ادامه داد: در تلاشیم تا توزیع کالاهای اساسی زندگی را در صورت لزوم برای زن‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست هم اجرایی کنیم تا بتوانیم زندگی بهتری را برای گروه‌های نیازمند جامعه فراهم کنیم.

حزنی در ادامه با اشاره به تهیه همه اقلام جهیزیه در کارخانجات داخل کشور، گفت: از زمان اجرای این طرح همه کارخانه‌ها و واحدهای موجود در زمینه تولید اقلام موجود در جهیزیه‌ها، فعال شده و کارخانه غیرفعالی نداریم، بنابراین این اقدام در جهت اشتغال‌زایی هم تأثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه سپاه در فکر خدمات‌رسانی به همه اقشار جامعه است، گفت: اقداماتی مثل توزیع جهیزیه، توزیع بسته‌های کمک معیشتی و … ادامه‌دار خواهد بود.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه اشاره‌ای هم به رخدادهای این روزهای غزه داشت و گفت: فلسطین همیشه حق است و امیدواریم به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی جنایتکار باشیم.

حزنی تاکید کرد: در ماجرای غزه در حالی حمله به فلسطینی‌ها با کودک‌کشی و ویرانی بیمارستان‌ها شروع شد که طبق قوانین بین‌اللملی بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها باید در جنگ‌ها از هر نوع حمله مصون باشند.

جعفر صباغیان قائم مقام کمیته امداد کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه مردمی کردن خیر و احسان را در کمیته امداد دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: امیدواریم از این طریق بتوانیم در جهت رفع مشکلات نیازمندان گام‌های مهمی برداریم.

وی یکی از اولویت‌های مورد توجه در مجموعه کمیته امداد را ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: اشتغال می‌تواند از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند و از این حیث مورد توجه مجموعه کمیته امداد است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد: اگر بتوانیم اشتغال خرد خانگی را در کشور توسعه دهیم، اتفاقات خوبی در حوزه اشتغالزایی رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اجرای طرح اکرام و ایتام محسنین گفت: این طرح توانسته گام‌های خوبی در جهت حمایت از نیازمندان بردارد.

رضا طاهری مدیر کل کمیته امداد امام (ره) کرمانشاه هم در این مراسم با قدردانی از خیرین به واسطه مشارکت در این نوع کارهای نوع‌دوستانه، اظهار کرد: برگزاری این نوع آئین‌ها زمینه‌ساز گرایش بیشتر دیگر اقشار جامعه به سمت انجام کارهای خیر شود.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت فضای مجازی برای توسعه کارهای خیر در جامعه بیشتر استفاده کنیم.

به گزارش ایمنا، در این مراسم ۸۰۰ سری جهیزیه به ارزش هر کدام ۴۰ میلیون تومان که از سوی خیرین، کمیته امداد و سپاه پاسداران تهیه شده بود، بین نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد توزیع و از جمعی از خیرین نیز تجلیل شد.

کد خبر 706552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.