چهره فعلی شهر اراک باید تغییر کند

شهردار اراک گفت: در بحث بودجه و درآمدی، در فرصت باقی مانده از سال ۱۴۰۲ به شکلی روند را ادامه خواهیم داد که بودجه سال جاری محقق و شاهد انحراف نباشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از اراک، علیرضا محمودی پیش از ظهر امروز _پنجشنبه دوم آذر_ در جلسه شورای اداری شهرداری اظهار کرد: شهرداری یکی از نهادهای خدمات‌محور است و این خصیصه موجب شده که به نوعی به کارکنان این نهاد ظلم شده است و این ظلم به دلیل مسائل مالی نیست، بلکه مربوط به ساختار و سازمان می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در عمران شهری افزود: در این حوزه تغافل صورت نگرفته، اما پس از چندین سال خروجی خوبی از طرح‌های آن حاصل نشده است.

شهردار اراک ادامه داد: این موضوع به معنای آن نیست که سازمان مربوطه به شایستگی عمل نکرده، بلکه باید با توجه ویژه از ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

محمودی با اشاره به اینکه باید پتانسیل صنعتی بودن شهر اراک به عنوان مزیت نسبی مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: صنعت، شهرنشینی را به حاشیه نبرده، بلکه شهرنشینی به سمت صنایع پیشروی کرده و این یک تهدید است که باید به فرصت تبدیل شود و برای آن برنامه‌هایی وجود دارد.

وی افزود: ارتباط بین شهرنشینی با صنعت در راستای مردم‌محوری و شهرنشینی محوری می‌تواند در این زمینه کارگشا باشد.

شهردار اراک با بیان اینکه در حوزه مدیریت شهری اراک، نگاه توسعه‌ای دارم، تصریح کرد: برنامه محوری و اقدام جهادی در امور همراه با دقت و کیفیت لازم در دستور کار دوره جدید فعالیت شهرداری اراک قرار می‌گیرد.

محمودی افزود: در دوران مدیریتی شهرداری سفارش‌پذیر نخواهم بود و ملاک انتصاب‌ها در این مجموعه استفاده از عقل و دانش و توانایی در انجام مسئولیت‌ها توسط افراد، خواهد بود.

وی در پاسخ به برخی موارد مطرح شده در جلسه از سوی برخی اعضای شورای اسلامی شهر گفت: در بحث بودجه و درآمدی، در فرصت باقی مانده از سال ۱۴۰۲ به شکلی روند را ادامه خواهیم داد که بودجه سال جاری محقق و شاهد انحراف نباشیم.

شهردار اراک ادامه داد: در زمینه عمرانی و فرهنگی، نگاه و برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار قرار می‌گیرد و یکی از مهم‌ترین موضوعات شهر اراک استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری در توسعه و عمران شهری است.

محمودی افزود: با توجه به پتانسیل و زیرساخت‌های موجود در استان مرکزی و شهر اراک و با کمک و همراهی می‌توانیم شاهد تحقق این موضوع باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در ۲۰ ماه باقی مانده از عمر کاری دوره ششم مدیریت شهری، کارهای جدیدی را انجام خواهیم داد.

شهردار اراک با تاکید بر اینکه موضوع صرفه‌جویی به عنوان یک زمینه ذهنی، همواره مدنظر قرار خواهد گرفت، گفت: موضوع ساماندهی منابع انسانی شهرداری به عنوان یک برنامه ویژه و خاص را با تدوین برنامه جامع منابع انسانی و با استفاده از مدل رهبری و دیده شدن توانایی و توانمندی افراد، پیگیری خواهیم کرد.

محمودی تاکید کرد: نگاه به منابع انسانی باید کارشناسی و دقیق باشد و نگاه اجرایی بنده در موضوع انتصابات اینگونه است که برای هر صمتی سفارش هیچ فرد، نهاد و یا سازمانی را نمی‌پذیرم و گزینش در این نهاد براساس شایسته سالاری صورت می‌گیرد.

تلاش می‌کنیم بودجه سال جاری محقق شود

کد خبر 706549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.