کلاهبرداری با آگهی حمل اثاثیه منزل در دیوار

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری فردی که با درج آگهی حمل اثاثیه منزل و دریافت بیعانه از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از وی توسط فردی ناشناس در سایت دیوار بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شاکی مشخص شد وی در سایت دیوار با آگهی حمل اثاثیه منزل مواجه شده و برای دریافت خدمات با آگهی دهنده تماس می‌گیرد، اما فرد آگهی‌دهنده به بهانه نوبت‌دهی به دلیل تقاضای زیاد مستأجران با ارائه شماره کارت از وی درخواست واریز ۴۴ میلیون ریال را می‌کند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: شاکی پس از واریز وجه به حساب معرفی شده نه تنها در زمان مقرر خدماتی دریافت نکرده است، بلکه وقتی با آگهی‌دهنده تماس می‌گیرند دیگر او پاسخگو نبوده و آگهی را هم از سایت دیوار حذف کرده است.

مرتضوی ادامه داد: با بررسی مستندات و اظهارت شاکی و انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی سرانجام هویت اصلی متهم به دست آمد و پس از هماهنگی با مرجع قضائی وی در یک عملیات ضربتی دستگیر و پس از اعتراف به بزه انتسابی برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان برای دریافت خدمات حمل و نقل و باربری به دفاتر معتبر یا مؤسسات خدماتی دارای مجوز صنفی مراجعه و از سفارش اینترنتی در سایت‌های واسطه‌گر یا شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.

کد خبر 706543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.