همکاری شهرداری قم در طرح نهضت ملی مسکن

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: شهرداری قم همراهی و همکاری کاملی در اجرای پروژه‌های مسکن حمایتی دولت دارد.

مجید متین‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اهمیت تأمین مسکن برای اقشار مختلف جامعه اظهار کرد: نگاه ویژه‌ای در شهرداری قم نسبت به اجرای پروژه‌های مسکن دولتی وجود دارد و تلاش می‌کنیم همراهی و همکاری لازم را در این زمینه داشته باشیم.

وی افزود: از ابتدای آغاز فرایند ساخت طرح‌های ملی مسکن در اداره کل نظارت بر ضوابط شهرسازی جلساتی به‌صورت مستقل برای این پروژه‌ها برگزار شد تا بررسی و تأیید نقشه‌ها در کوتاه‌ترین حالت ممکن صورت پذیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به استقرار یک تیم مخصوص، خاطرنشان کرد: در طول فرایند این اقدامات با اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام‌مهندسی ساختمان همکاری مستقیم داشته‌ایم.

متین فر با اشاره به اینکه در اراضی ۵۶۰ هکتاری بالغ‌بر ۳۲ هزار واحد مسکونی شامل هزار و ۳۲۰ بلوک شهری پیش‌بینی‌شده است، اضافه کرد: تمام اقدامات مرتبط با صدور پروانه و دستور نقشه در این محدوده انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه منطقه هشت شهرداری قم به‌طور میانگین روزانه ۵۰ پروانه ساختمانی برای این پروژه‌ها صادر می‌کند، گفت: برای تأمین هزینه‌های پروانه که با تخفیف ۴۰ درصدی محاسبه‌شده است، تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری قم و اداره کل راه و شهرسازی استان قم منعقدشده است.

متین فر با اشاره به حجم ۳۰۰ میلیارد تومانی بدهی دولت بابت عوارض ساختمانی طرح‌های مسکن دولتی، تاکید کرد: این مبلغ با تخفیف ۴۰ درصد محاسبه‌شده و قرار است به‌صورت اقساط و ماهیانه ۲۰ میلیارد تومان پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه این مبالغ عوارض ساختمانی از حقوق شهروندان بر عهده دولت است، افزود: در موارد دیگر مانند هزینه‌های نظام‌مهندسی بدهی‌های طرح‌های مسکن ملی به‌صورت نقد پرداخت‌شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به سهم ۱۰ درصدی شهرداری از این پروژه‌ها بر مبنای قوانین، اظهار کرد: مجموعه دولت به ما قول داده که این سهم در مراحل صدور پروانه ساختمانی تأمین شود.

کد خبر 706529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    0 0
    ایکاش طراحی‌های مسکن مثل سابق ومانند شهرک امام خمینی ویاشهرک فرهنگیان باشه خیلی باصفاست ومتاسفانه ساخت وسازهای محدود ه انسجام چقدردلگیروخفه هست